Ai simțit vreodată că tocmai acele instrumente care îți sunt atât de necesare pentru a-ți face job-ul sunt și cele care te împiedică să ți-l faci? Căsuța de email care e veșnic plină. Zeci de ferestre deschise în browser. Notificări care te întrerup constant, aplicații de mesagerie precum Slack și WhatsApp sau orice alte noi platforme de comunicare care interferează cu ”aici și acum”. Și desigur, telefonul mobil – sună, vibrează, primește actualizări permanente despre orice, de la știri de ultimă oră din întreaga lume și până la mesaje de la prieteni și familie. 

Luate separat, niciunul dintre ele nu este problematic. Dar, împreună, devin una dintre cele mai mari provocări ale vieții moderne: distragerea permanentă a atenției. Grație tehnologiei, suntem mai aproape unii de ceilalți decât am fost vreodată și mai puternici decât în orice alt moment din istorie, însă aceleași unelte tehnologice – care ne polarizează atenția care mai de care – ne și sabotează capacitatea de a ne concentra. Iar atunci când nu te poți concentra, nu mai ești în ofensivă, ci în defensivă. Suntem în permanență în urmă cu ceva, simțindu-ne depășiți și stresați, neavând niciodată suficient control. Dar vestea bună este că există căi de a funcționa cu putere și claritate, accesându-ne creativitatea, fiind deschiși inspirației și ideilor noi și acordând fiecărui proiect atenția pe care o merită. Dorința de a-ți îmbunătăți relația cu dispozitivele tale nu este câtuși de puțin una anti-tehnologică – din contră, este cât se poate de pro-tehnologică, pentru că, procedând astfel, reușim să ne folosim eficient toate dispozitivele și aplicațiile, fără a ne irosi timpul. 

Cercetările au demonstrat că există metode prin care fiecare dintre noi să-și poată optimiza concentrarea, cu beneficii pentru fiecare aspect al performanței și productivității noastre. Și să pornești pe acest drum este la fel de simplu cum este să faci pași mici, fundamentați științific. 

Dacă întâmpini orice fel de dificultăți, nu uita că echipa Thrive este aici ca să te ajute. Așadar, nu ezita să ne contactezi pe [email protected].

Ești gata să începi?


Cuprins

1. Articolul principal

2. Știința din spatele concentrării

3. Micropașii

4. Sfatul expertului

5. Oameni care ne inspiră

6. Instrumente pentru manageri

7. Tehnologie pentru prosperitate

8. Învață în continuare!

1. Articolul principal 

În acest prim capitol te vei familiariza cu conținutul Ghidului. Platforma noastră este construită astfel încât să fie ușor de navigat. 

2. Știința din spatele concentrării 

Cel de-al doilea capitol al Ghidului Thrive te va familiariza cu acele modalități prin care fiecare dintre noi își poate spori concentrarea, descoperind beneficiile asupra oricărui aspect legat de performanță și productivitate.

3. Micropașii 

Îți vom arăta cât este de ușor să îți orientezi conștient atenția și să reduci la minim sursele de distragere, cu ajutorul Micropașilor Thrive Global – schimbări simple, fundamentate științific, pe care le poți pune în practică începând chiar de azi.

4. Sfatul expertului 

În această secțiune îl vei cunoaște pe Chris Bailey, autorul The Productivity Project: Accomplishing More by Managing Your Time, Attention, and Energy. El îți va explica cum să-ți găsești concentrarea și să-ți alimentezi productivitatea. 

5. Oameni care ne inspiră

Îți vom pune la dispoziție Modele noi, care demonstrează că menținerea atenției în direcția dorită este un lucru fezabil – și că este o abilitate ce îți sporește performanța și care poate fi învățată. 

6. Instrumente pentru manageri 

Capitolul dedicat Instrumentelor utile managerilor îți va oferi sfaturi menite să te ajute să devii un bun model pentru cei din echipa ta. Îți poți ajuta colegii să își îmbunătățească atenția apelând la un set de acțiuni ușor de implementat, dar de efect. 

7. Tehnologie pentru prosperitate 

În secțiunea dedicată Tehnologiei pentru prosperitate, am selectat pentru tine cele mai bune aplicații și instrumente care să îți vină în ajutor pentru a deveni cât mai atent, pentru a reduce la minim sursele de distragere a atenției și pentru a-ți transforma concentrarea într-o resursă valoroasă, așa cum este de fapt!

8. Învață în continuare! 

În secțiunea finală vei descoperi unele dintre cele mai bune articole de pe www.thriveglobal.ro, care te vor pune la curent cu tot ce este nou în domeniul concentrării atenției.

La finalul acestui ghid, vei dispune de instrumentele și de îndrumările practice de care ai nevoie pentru a atinge noi culmi ale performanței profesionale și ale productivității, printr-o mai bună capacitate de a-ți concentra atenția. Și vei avea, de asemenea, o imagine mult mai clară asupra modului în care avem de suferit de pe urma distragerilor atenției și cum putem interveni, aplicând câteva tehnici simple și țintite.

Știința din spatele concentrării atenției 

Știința confirmă: nu este deloc eficient pentru concentrare și pentru performanțele tale să fii multifuncțional.

În epoca multifuncționalității și a distragerilor permanente, știința ne arată că există modalități eficiente de a-ți spori concentrarea și de a-ți îmbogăți fiecare aspect al performanței. 

Cum să fii din ce în ce mai concentrat într-o lume a hiper-conectării

Să începem prin a arunca un ochi la rolul și intensitatea distragerilor din viețile noastre și la modul în care acestea ne influențează productivitatea, performanța și abilitatea globală de a vedea dincolo de clipa gălăgioasă și agitată, pentru a putea observa imaginea de ansamblu și ideile ce pot avea un impact semnificativ. 

Nu putem discuta despre distragerea atenției, fără a vorbi, mai întâi, despre relația cu dispozitivele noastre. Ne verificăm telefoanele de 150 de ori pe zi în medie, se pare. Un utilizator de internet petrece, în medie, mai mult de două ore pe zi în rețelele de socializare – și această medie crește de la an la an. Un studiu global publicat nu demult a constatat că un angajat obișnuit care lucrează la birou primește cam 121 de e-mail-uri pe zi – și aproape jumătate dintre acestea sunt spam. Tirania căsuței poștale electronice care s-a instalat, nu numai în timpul orelor de muncă, ci și în timpul liber, a determinat Franța să forțeze companiile să definească intervale orare în care angajații nu trebuie să trimită sau să răspundă la e-mail-uri legate de serviciu. 

De ce nu reușești să rămâi atent la ceea ce faci?

Statisticile pe care ți le-am prezentat mai sus au importanța lor, însă ele nu spun întreaga poveste. Incapacitatea noastră de a ne concentra este psihologică și își are rădăcinile în toate anxietățile și vulnerabilitățile noastre. Nu degeaba nu te poți abține de la a verifica dacă ai mai primit vreun like pe Facebook, vreun mesaj pe WhatsApp sau vreun e-mail. Tristan Harris, fost specialist în etică la Google, vorbește despre aceste funcționalități dezvoltate de companiile tehnologice din vremurile noastre, denumindu-le ”cursa de înarmare pentru polarizarea atenției oamenilor”. Constantele surse de distragere a atenției de care avem parte de-a lungul zilei nu sunt întâmplătoare – sunt întocmai ce-și doresc companiile, deoarece, cu cât petreci mai mult timp pe dispozitivele produse de ele sau folosind programele lor, cu atât mai mulți bani vor câștiga acestea. Designerii IT au devenit foarte buni la maximizarea potențialului adictiv, oferindu-ne, chiar, recompense pentru a petrece cât mai mult timp cu produsele lor – de la aprecieri și etichetări, până la un sentiment mult mai complex de a face parte din momente pe măsură ce ele se petrec (și de a răsufla ușurați atunci când nu le ratăm).

Însă, atunci când reușim să contracarăm presiunea mediului digital și ne revendicăm în mod conștient atenția, consecințele pot fi eliberatoare – ”un semn de independență intelectuală și spirituală”, după cum afirmă Susan Cain, autoarea bestseller-ului ”Quiet: The Power of Introverts in a World That Can”t Stop Talking. ”În trecut, acest gen de oameni aveau dificultăți în a se integra. Acum, lucrul acesta nu mai este valabil. Influxul de informație este copleșitor pentru toată lumea.”

Pune limite

Nu e nimic greșit în a ne folosi dispozitivele sau a ne bucura de experiențele oferite de aplicațiile noastre mobile. (Gândește-te, numai, cât de ușor ne aduce Facebook aproape de prieteni sau de membri ai familiei cu care, altfel, ne-ar fi foarte greu să menținem o legătură, de exemplu, sau cum ne ajută Twitter să rămânem la curent cu cele mai noi știri care contează.) Problema apare atunci când trecem granița și ajungem pe tărâmul dependenței, unde pierdem controlul asupra deciziilor și a timpului nostru, capacitatea de a ne concentra având, astfel, de suferit. 

Gândește-te puțin de câte ori ești întrerupt din activitate în timpul unei zile de lucru. Nu e numai vina tehnologiei. Atunci când un coleg te bate politicos pe umăr și te întreabă dacă ai ”un minut liber”, această întrerupere te poate face să-ți ieși din ritm, să îți pierzi concentrarea, sporindu-ți riscul de a face greșeli. Gloria Mark, Profesor de Informatică la University of California din Irvine, susține că, în medie, o persoană care lucrează la birou, este întreruptă o dată a 11 minute. Și asta nu este tot – după ce a fost întreruptă, are nevoie de circa 25 de minute pentru a putea reveni la activitatea inițială. Din asta, nu trebuie să înțelegem că nu ar trebui să colaborăm între noi și să cerem ajutor. Însă, devenind conștienți de întreruperi și de măsura în care ne afectează ele, vom fi mult mai atenți la felul în care ne petrecem timpul – și mult mai atenți la ce, cum și în ce fel le cerem celorlalți, atunci când o facem. 

Renunță la multitasking

În cele din urmă, dacă și tu te consideri un expert al jonglatului cu mai multe activități făcute în paralel, așa cum facem mulți dintre noi în vremurile acestea, este foarte posibil să nu faci altceva decât să te întrerupi constant. Atunci când faci mai multe activități în același timp, productivitatea îți poate scădea cu până la 40%, conform Harvard Business Review. Iar consecințele negative ale multitasking-ului sunt atât de puternice, susține Clifford Nass, sociolog la Stanford, încât, după părerea lui, cei care se laudă a fi experți în ”atenție distributivă” nu sunt altceva decât niște ”amețiți în vârtejul irelevanței”. A face multe lucruri în același timp, având sentimentul  că ești permanent foarte ocupat, ne-ar putea lăsa impresia că suntem foarte productivi, însă știința este de altă părere. 

Satya Nadella, CEO-ul Microsoft, a spus-o cel mai bine: ”Facem tranziția între o lume în care inteligența artificială de-abia își făcea simțită prezența și o alta, în care, în vremurile noastre, ea devine aproape nelimitată și în care capacitatea omului de a-și orienta și menține atenția focusată devine un adevărat lux.”

Pe scurt…

Îți verifici telefonul de 150 de ori pe zi, petreci mai mult de două ore din cele 24 ale zilei pe platforme de socializare și primești cam 121 de e-mailuri zilnic. Cum poți face să rămâi concentrat? Incapacitatea de a te concentra este una de natură psihologică și își are rădăcinile în anxietățile și vulnerabilitățile tale. Dar, dacă vei reuși să te sustragi presiunii digitale și să îți revendici în mod conștient atenția, consecințele ar putea fi eliberatoare. Micropașii pe care ți-i prezentăm în continuare îți vor fi de ajutor pentru a reuși să îți pui pe primul loc concentrarea atenției.

3. Micropașii 

Pași mici care duc la schimbări mari, cu care să începi de azi 


Teoria din spate

Formarea obiceiurilor este un lucru complicat, iar cercetările sugerează că durata de timp pentru a forma un nou obicei ar putea depinde de comportamentul care se construiește. Îți recomandăm să te dedici unuia dintre acești micropași timp de 21 de zile. Dacă devine un obicei până la momentul în care au trecut 21 de zile, treci la un alt micropas. Dacă nu, continuă să lucrezi la asta!

Iată trei micropași care te vor ajuta să încorporezi în viața ta rutine cu ajutorul cărora îți vei menține concentrarea pe perioade lungi de timp.


Micropasul #1

Ia o scurtă pauză, măcar o dată pe zi!

Epuizarea și munca într-o stare de burnout funcțional reprezintă calea sigură de a te simți deconectat atât de la propria persoană, cât și de la sensul mai larg a ceea ce faci. Ca să ai o imagine de perspectivă, ridică-te de la birou și fă ceva ce-ți încarcă bateriile: când te vei întoarce la lucru, te vei putea concentra mai bine și vei dobândi un nou sens a ceea ce faci.  

Micropasul #2

Uită de multitasking!

Ține doar un singur tab deschis în browser și utilizează un tab manager pentru a le organiza pe restul. S-a demonstrat că multitaskingul ne reduce semnificativ productivitatea. Un tab manager te va ajuta să-ți menții concentrarea și să eviți astfel gestionarea a mai multe sarcini simultan.

Micropasul #3

Anunță-i pe ceilalți când ai nevoie să te concentrezi! 

Atunci când ne confruntăm cu întreruperi constante la serviciu, este mult mai probabil că vom face ore suplimentare, lipiți de dispozitivele noastre sau încercând să ținem pasul cu diversele sarcini, ceea ce ne reduce semnificativ timpul alocat somnului. Așa că încearcă să te faci auzit atunci când anunți că nu vrei să fii deranjat: este timpul tău în care ai nevoie de concentrare, fără întreruperi, preferabil într-un loc cât mai retras. Vei fi mai productiv la birou și vei avea mai puține sarcini de terminat acasă, în timpul nopții.

4. Sfatul expertului

Atunci când te concentrezi, eficiența ta crește.

Dialog cu Chris Bailey, autorul volumului The Productivity Project: Accomplishing More by Managing Your Time, Attention, and Energy. 

Thrive Global: Care crezi că sunt cele mai mari piedici în calea eficienței și a concentrării la locul de muncă, în zilele noastre?

Chris Bailey: Răspunsul e foarte simplu: numărul mare de lucruri care ne distrag atenția și care sunt peste tot, în jurul nostru. Concret, lucrurile care ne distrag atenția sunt acelea către care interesul nostru se îndreaptă și care par a fi mai atrăgătoare decât munca pe care o avem de făcut. Să stai pe Facebook este incomparabil mai amuzant decât să redactezi un raport; să îți verifici mailul este mult mai interesant decât să revizui bugetul trimestrial al echipei tale. O altă sursă de distragere a atenției din topul celor mai importante este faptul că suntem adesea întrerupți. Un studiu recent a constatat că, atunci când lucrăm așezați în fața unui computer, reușim să rămânem concentrați cam 40 de secunde înainte de a fi distrași sau întrerupți de altceva, fie că este vorba despre vreo notificare despre lucruri, cel mai adesea, complet lipsite de importanță, sau că primim e-mailuri ori mesaje noi. 

TG: În cartea ta, The Productivity Project, scrii despre diverse strategii de focusare a atenției pe care le-ai testat tu însuți. Ce a funcționat și care sunt cele care nu dau rezultate? 

CB: Pe multe dintre aceste strategii le-am experimentat de-a lungul proiectului meu Anul Productivității. Primul lucru, pe care l-am înțeles destul de repede, a fost că, atunci când îți propui să-ți mobilizezi întreaga voință pentru a rezista interferențelor, ajungi să fii vlăguit. E ca și cum am duce un război în timp ce escaladăm un munte. Distragerile sunt mult mai îmbietoare decât ceea ce trebuie să facem și investim foarte multă energie și voință încercând să le contracarăm, atunci când nu avem grijă. 

Ceea ce am constat că funcționează este planificarea timpului pe care-l alocăm activităților interesante. Funcționează două moduri de lucru: unul, în care nu acceptăm nicio sursă de distragere a atenției și care presupune să te așezi și să te concentrezi asupra unei activități fără nicio întrerupere, și cel de-al doilea, care presupune acceptarea câtorva surse de tulburare a concentrării, foarte puține, pe care să-l folosești în restul situațiilor. Un prim pas care să te ajute în lupta ta de a rămâne concentrat și productiv, indiferent pe care dintre cele două moduri de lucru de mai sus le alegi, este să-ți descarci un program de filtrare a surselor de tulburare a atenției, precum Freedom sau Cold Turkey. Acestea te împiedică, încă de la început, să accesezi aplicații și site-uri care te distrag!

TG: Care este cel mai surprinzător lucru pe care l-ai descoperit despre capacitatea noastră de a ne concentra, în timp ce-ți făceai documentarea pentru a scrie cartea? 

CB: M-a surprins cât de instinctuali suntem atunci când ne decidem asupra direcției în care să ne canalizăm atenția. În primul rând, ne orientăm atenția asupra lucrurilor care aparțin uneia dintre aceste trei categorii: noutate, sursă de plăcere sau periculos. Ceea ce este atât de tentant la social media, show-uri TV sau știri este faptul că ele ne aduc un aflux constat din toate aceste trei categorii. De aceea nu ne putem abține. 

Pe de altă parte, cele mai productive dintre activitățile noastre nu țin prea mult nici de domeniul noutății, nici de cel al plăcerii și nu sunt nici tocmai amenințătoare, cu excepția situațiilor în care se apropie termenul lor limită. Să acordăm atenție sarcinilor importante este mult mai greu, pentru că, pe moment, ele nu ne par tocmai atractive. Atunci când ne abținem de la a face ceva, mintea noastră se chinuie să găsească alternative mai plăcute. Și astfel ajungem să amânăm, să pierdem vremea și să ne căutăm scăparea în internet. E fundamental să ne punem din timp limite ale distragerii atenției. 

TG: Care sunt acei pași mici, dar eficienți, pe care oamenii i-ar putea face începând de azi pentru a-și îmbunătăți performanțele? 

CB: În primul rând, trebuie să se hotărască asupra sarcinii pe care vor să o ducă la bun sfârșit: nu trebuie să fie ceva urgent. Apoi, să se gândească la cât de mult timp simt că pot investi concentrându-se asupra acelei activități. Chiar și zece minute în care te dedici exclusiv acelui lucru sunt un bun punct de plecare. 

După ce a expirat timpul pe care ți-ai propus să îl petreci făcând respectiva activitate, dă-ți spațiu pentru a reflecta la ce ai reușit să faci în acel interval. Cel mai bun sfat legat de productivitate este acela de a-ți evalua reușitele și de a le consolida: când ne dăm seama cât de mult am reușit să facem, ne dorim să continuăm. Concentrarea maximă asupra unui lucru – și investirea totală a atenției asupra sarcinii deodată – este un alt sfat din această categorie. Vei fi uluit de cât de mult poți realiza într-un interval foarte scurt – 15 minute de activitate intensă sunt mult mai eficiente decât o întreagă după-amiază în care tragi de tine să mai faci câte puțin. 

5.Modelele Thrive

Oameni de succes dovedesc prin exemplul propriu că este posibil și realizabil să-ți menții concentrarea, chiar și într-un mediu de lucru solicitant.

Când ai ocazia să-i întrebi pe unii dintre cei mai interesanți oameni despre viața lor, uneori obții cele mai fascinante răspunsuri la cele mai simple întrebări. Chestionarul Thrive reprezintă o serie de interviuri care oferă o perspectivă intimă asupra vieții unora dintre cei mai de succes oameni.

Marius Manole: ”Nu știi ce va urma, nu contează ce-a fost”

Cristian Onețiu, cofondator Life Care: ”Drumul pe care l-am avut are cicatricile lui”

Șerban Pavlu, actor: ”Suntem rodul drumului nostru prin viață”

Stephan Pelger: ”Sunt un copil adoptat cu un destin schimbat de iubirea părinților săi”

Raul Lupaș, psihoterapeut: ”Am învățat să ascult și să-mi cer iertare”

Emil Rengle, coregraf: ”Sunt atent să-mi hrănesc mintea cu frumos”

6. Instrumente pentru manageri 

Cum îți poți ajuta echipa să-și mențină concentrarea într-o lume plină de tentații.

În vremurile noastre, ne confruntăm cu tot felul de surse de distragere a atenției la locul de muncă. Facem slalom printre e-mail-uri – 121 în fiecare zi, conform unui studiu global de dată recentă (par puține cuiva?!) și ne năpustim asupra oricărei sarcini care aterizează în fața noastră, chiar dacă suntem conștienți că nu este cel mai important lucru din lista noastră de priorități, doar ca să scăpăm de ea cât mai repede. 

Din rolul de manager, probabil că ai observat cât de tare poate afecta această conduită abilitatea membrilor echipei tale de a se concentra. Interferențele nu sunt numai sâcâitoare, ci au și consecințe directe asupra indicilor de performanță a echipei. Când nu reușim să ne concentrăm, pierdem din vedere ceea ce contează cu adevărat și riscăm să nu luăm cele mai înțelepte decizii, acelea care conduc către succes și dezvoltare autentică.

Dacă vrei să-ți ajuți echipa să se concentreze mai eficient, începe prin a-ți revizui propriile obiceiuri și stilul managerial. Mare parte a surselor de risipire a atenției care pot diminua productivitatea sunt trăsături intrinseci ale locului de muncă, însă, e important să te întrebi dacă, în vreun fel, contribui și tu la tulburarea fluxului de lucru: poate că ai obiceiul să-ți întrerupi frecvent subordonații, sau poate că-i încarci cu cereri ori mesaje care nu sunt cu adevărat urgente (și asta le poate face dificilă misiunea de a se concentra asupra lucrurilor care chiar contează). 

În calitate de manager, ai ocazia să stabilești standarde și să definești ce înseamnă succesul pentru echipa ta. Așadar, evaluează cu atenție ce comportamente recompensezi și încurajezi. Așa cum n-ar trebui să-i încurajăm pe aceia care nu se odihnesc suficient și care lucrează precum niște zombies, n-ar trebui nici să-i lăudăm pe cei care se încarcă cu zeci de proiecte, dar nu reușesc să le gestioneze bine pe niciunele dintre ele. Sau pe cei care răspund prompt la e-mail-uri, însă nu reușesc să se țină de termenele limită majore. Ca manager, depinde de tine să transmiți corect echipei mesajul că este de dorit să se concentreze și să investească timp și atenție în proiectele importante. 

Atunci când îi sprijini activ pe cei din subordinea ta să se concentreze, rezultatele pozitive nu apar numai în ceea ce privește productivitatea, ci și în ceea ce privește implicarea, în general. 

Un sondaj realizat de Gallup în 2015 în 195 de țări, asupra unor echipe coordonate de către un manager, a concluzionat că cel puțin două treimi dintre lucrătorii care simțeau că managerii lor îi sprijină activ în definirea obiectivelor și a priorităților au susținut că se simt puternic implicați în activitățile profesionale. 

E timpul să acționezi!

Modalități de a-ți sprijini echipa:

1. Creează condiții favorabile concentrării

Adesea subestimăm importanța condițiilor și a decorului de la locul nostru de muncă. Dar nu e greu de înțeles că unora le va fi foarte greu să se focuseze atunci când lucrează într-un open space gălăgios. Dacă biroul vostru dispune de spații liniștite sau de săli de conferință, încurajează-ți oamenii să profite de ele. Iar dacă nu aveți astfel de spații, întreabă-ți colegii dacă sunt de părere că o ”oră de liniște”, care să fie respectată de toată lumea, le-ar putea fi utilă, sau încurajează-i să folosească căști, atunci când au nevoie să se poată concentra. 

2. Inițiază o conversație despre lucrurile care distrag atenția la birou

Nu e nevoie să ghicești ce anume îi împiedică pe subalternii tăi să rămână concentrași sau ce-i distrage. Întreabă-i direct! S-ar putea să primești tot felul de răspunsuri la care nu te-ai fi așteptat și să poți, astfel, să inițiezi schimbări care să determine o creștere a performanțelor tuturor și care să creeze un mediu de lucru mult mai propice. 

3. Realizează un audit tehnologic

Nu se poate vorbi despre atenție și distragerea ei, fără a aduce în discuție și instrumentele tehnologice și dispozitivele de care avem nevoie pentru a ne putea face treaba. Avem mai multe modalități de a comunica electronic decât oricând, însă, uneori, le introducem în uz numai pentru că sunt noi și frumoase, fără a face o analiză de costuri-beneficii în ceea ce privește capacitatea noastră de a ne canaliza atenția și productivitatea. Discută cu subalternii tăi direcți despre instrumentele pe care le folosiți ca echipă și, dacă ajungeți la concluzia că unele dintre ele nu vă ajută în niciun fel, renunțați la ele sau luați în considerare introducerea orelor în care angajații să nu fie deranjați. 

7.Tehnologie pentru prosperitate 

Tehnologia este un instrument. Învață s-o folosești cu înțelepciune!

Indiferent dacă faci eforturi să parcurgi cu bine ultima etapă a unui proiect, sau dacă te chinui să compui un e-mail important în timp ce îți intră încontinuu mesaje noi, ori dacă te lupți să termini de citit o carte pe care o ai pe noptieră de ceva vreme, e foarte greu să îți găsești concentrarea în era distracțiilor digitale. 

Însă, din fericire, există o aplicație care se ocupă de acest lucru pentru tine. De fapt, sunt multe aplicații de acest fel. Îți prezentăm trei dintre favoritele noastre, care te-ar putea ajuta să lași deoparte activitățile care te distrag și să îți îmbunătățești concentrarea începând chiar de azi. 

Știai că…

Telefonul tău inteligent vine cu aplicația Notițe pre-instalată, pe care o poți folosi pentru a deschide liste, pentru a scana, desena și împărtăși documente cu prietenii tăi?

8. Învață în continuare 

Vrei să știi mai multe despre concentrare?

Dacă vrei cu adevărat să devii din ce în ce mai concentrat pentru a-ți maximiza productivitatea și performanțele, ți-am pregătit o listă cu cele mai bune articole de pe site-ul nostru, pe care echipa noastră editorială le-a selectat cu atenție, pentru a te ajuta să-ți atingi obiectivul. 

Citește mai mult:

Flow – cheia productivității, dar și a fericirii

Cel mai nociv și des întâlnit obicei la birou 

Secretul succesului? 7 minute

Multitasking vs. Monotasking

De ce Steve Jobs se îmbrăca la fel în fiecare zi

24 moduri să te energizezi rapid când te simți epuizat