În următoarele 5 minute vei afla:

– Ce calități admiră Mirela Iordan la un lider.
– Care este instrumentul-cheie la care apelează în gestionarea momentelor dificile.


Thirve România: Care sunt calitățile unui bun lider care-l ajută să navigheze mai ușor prin aceste vremuri dificile pe care le traversăm?

Mirela Iordan: Misiunea companiei Pfizer este centrată pe pacient, ca urmare liderul trebuie să aibă agilitatea și flexibilitatea de a aloca resurse, de a optimiza continuu și de prioritiza, astfel încât să servească pacientul în cele mai critice momente ale vieții, iar colaborarea cu toții factorii implicați este esențială.

Aș adăuga empatia și grija față de noi, ca să putem avea grijă de cei din jurul nostru. Poate este o calitate de leadership moștenită ancestral, dar care apare ca o prioritate și în epoca modernă, cu atât mai mult în contextul pandemiei din ultimii doi ani. Capacitatea de a evalua impactul, pe toate direcțiile, și de a avea planuri contigente este o calitate absolut esențială a unui lider, reziliența și agilitatea, adaptarea rapidă la schimbare. În plus, calitatea de a învăța continuu (growth mindset), în contextul în care ne așteptăm, ca prin adopția rapidă a digitalizării, va trebui să ne pregătim angajații pentru viitor, cu atât mai mult cu cât previziunile pentru anul 2026 estimează că multe dintre competențele de azi vor deveni, în proporție de 50-60%, inutile, obsolite

TR: Care sunt valorile cele mai importante pentru dumneavoastră ca lider?

MI: Pfizer este o companie care promovează un stil de leadership care stimulează inovația în medicină și descoperirea de medicamente care deschid noi clase terapeutice first in class, terapii genice, biotehnologii revoluționare și salvatoare de vieți. M-am regăsit ca lider, fiind pasionată de știință, de progres, de găsirea de soluții, care acționează rapid, cu viteza luminii. Curajul în asumarea riscurilor, integritatea și excelența sunt fundamentale în a construi un model de business sănătos, durabil, de succes, iar Pfizer are o reputație și un istoric de aproape două secole.

TR: Ce lider este un exemplu pentru dumneavoastră? De ce?

MI: Liderii care m-au inspirat au fost cei care s-au remarcat prin puterea de a evolua continuu și care au urmat cu consecvență anumite valori: sete de cunoaștere, dedicare, integritate, dar și curajul de a exprima o idee sau o viziune abstractă, nevalidată sau percepută ca “nebunie”, iar asta presupune și o capacitate de a accepta diferențele și de a include, mai ales, persoanele care se pot simți marginalizate: Galileo Galilei, Albert Einstein, Nelson Mandela, Maria Theresa sau Coco Chanel.

TR: Cum măsurați performanțele angajaților din compania dumneavoastră?

MI: În primul rând, focus pe priorități și obiective măsurabile pe termen scurt, la fiecare șase luni. În al doilea rând, evaluăm leadership-ul prin feedback tip 360 grade, dar cei invitați să-ți ofere feedback sunt colaboratori de dincolo de granițe, din divizii diferite sau nu foarte vizibile aparent; de aceea, trebuie să te faci vizibil, să împărtășești, să te implici, dincolo de obiectivele tale imediate.

TR: Care este cea mai dificilă parte sau cea mai mare provocare a misiunii dumneavoastră de lider în compania pe care o conduceți?


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


MI: Nimic nu e dificil, dacă ai o minte deschisă si ești susținut de profesioniști de elită și de încredere. Totul se învață, deciziile se iau împreună, iar colaborarea este fundamentul. Să nu uităm cu usurință învățămintele pe care le-am dobândit în crizele recente pe care le-am traversat și care continuă. Managementul situațiilor de criză, chiar și extreme, care pun în pericol viețile, devine cea mai importantă competență dobândită, care însumează o paletă diversă de atribute: să poți conduce o organizație de la distanță, remote, să navighezi în explozia sau furtuna de informații, unele destabilizatoare, fake news, să ai reziliență, în fața oricărui risc (cum este atacul cibernetic), să te simți pregatit și multe altele.

TR: Cum vă măsurați succesul ca lider?

MI: Succesul meu este direct corelat cu succesul echipei mele și satisfacția clienților și partenerilor. Dacă una dintre părți are de pierdut, succesul nostru nu este deplin sau va suferi pe termen lung. De aceea, soluțiile win-win și dezvoltarea afacerii prin diversificarea continuă prin inovație a portofoliului și a serviciilor oferite, contribuția la economia națională și bunăstarea de care trebuie să se bucure o societate sănătoasă sunt măsura adevăratului succes.

TR: Care sunt cele mai dificile decizii pe care le-ați luat în cariera dumneavoastră? Dar în calitate de lider?

MI: Cele mai dificile decizii sunt cele nepopulare, care afectează cariera sau viața celor cu care colaborez. Binele trebuie să primeze, iar în domeniul nostru, binele se traduce prin sănătate și o viață mai lungă și mai bună.

TR: Cum gestionați momentele în care trebuie să luați și să comunicați decizii nepopulare?

MI: În primul rând, prin empatie. Nu trebuie să punem etichete, fiecare persoană are momente dificile de parcurs și trebuie să găsim un echilibru între obiectivele de business și impactul asupra individului.

TR: Cum încurajați dezvoltarea personală a angajaților în compania pe care o conduceți?

MI: Fiecare zi aduce experiențe și provocări noi: reflectând și asumându-ne evoluția, învățarea continuă. Stă în natura umană să rămânem în zona de confort, dar dezvoltarea stagnează. Cel mai mult cred că învățăm atunci când ne implicăm și încercăm experiențe noi, proiecte dincolo de rolul pe care-l avem, dar și secondment, assignment, experiențe profesionale pe termen scurt.

TR: Cum se întorc spre companie investițiile (de timp și financiare) în wellbeing-ul angajaților?

MI: Investiind continuu în starea de sănătate și de bine, acordând timp și asistență anagajaților pentru probleme personale, îngrijirea unui membru al familiei, sesiuni de consiliere psihologică, se translatează ideea de comunitate pe care o construim în jurul nostru, la birou, familie, prieteni. Dacă ne este bine în această comunitate care ne inconjoară și este eco-sistemul nostru, atunci rămânem, ne implicăm și suntem mai eficienți.

Country Manager al Pfizer România din 2016, Mirela Iordan a absolvit Facultatea de Medicină din Constanţa și a urmat, timp de trei ani, un program MBA la Tiffin University. După ce a petrecut trei ani ca Sales Manager la GSK, Mirela Iordan și-a început, în urmă cu peste 21 de ani, activitatea în cadrul companiei Pfizer România. Pașii carierei au purtat-o și în poziția de HR Director, după care a ajuns să conducă o companie care, în 2020, a obținut venituri de 1,08 miliarde lei și profituri de 56,3 milioane lei.

Citește și:

Crina Ilie, EMEA HR Leader Genpact: ”Putem avea totul în viață, dar nu în același timp”

Corina Berekmeri, Director General Swarco Vicas: ”Oamenii au nevoie acută de atenție și sprijin”

Author(s)

  • Crina Alexe

    redactor-șef Thrive Global România

    După 17 ani ca jurnalist la revista de modă și lifestyle ELLE România, în care a scris despre evenimentele culturale locale, cărți, modă, parenting, relații și destinații de călătorie și în care a intervievat mulți oameni interesanți, care i-au împărtășit poveștile lor pline de inspirație, Crina a decis că o schimbare este mai mult decât binevenită. Mai ales că rutina la locul de muncă este calea sigură spre plafonare, ca să nu zicem burnout. Așa că s-a alăturat echipei entuziaste de la Thrive Global România, alături de care speră să inițieze conversația pe plan local despre burnout și epuizare, despre cum pot fi ele combătute și, nu în ultimul rând, despre curajul de a ne accepta vulnerabilitățile. Așadar, trimiteți-i opiniile și sugestiile voastre pe aceste teme pe adresa [email protected]. Keep thriving!