În următoarele 5 minute vei afla:

– De ce trebuie să te concentrezi pe obiectivul principal al afacerii tale.
– Care sunt “anotimpurile” business-ului tău.


Săptămână de săptămână, dacă nu chiar zi de zi, antreprenorii se confruntă cu situații dificile. Și atunci, orice organizare anterioară devine brusc inutilă, pentru că premisele pieței s-au schimbat. Iar uneori, efortul necesar atingerii obiectivului este cu mult mai mare decât s-a anticipat, și astfel poate apărea un puternic sentiment de solitudine, în special atunci când ești nevoit să tot faci și să refaci planurile.

Dar, chiar și în astfel de circumstanțe, ne putem descoperi sentimentul de mulțumire dacă ne ajustăm cadrul mental astfel încât să facem față provocărilor.

Iată câteva tehnici pentru a realiza acest lucru:

1. Pune lucrurile în perspectivă

E foarte ușor să te lași dus de val. Uneori, ceea ce simțim ne face să credem că un lucru e mult mai important decât este în realitate. Matricea Eisenhower ne demonstrează că secretul succesului este să te concentrezi asupra aspectelor celor mai importante, deci și asupra dezvoltării. E mult mai ușor să îți canalizezi atenția către ”ceea ce arde” și cere atenție acum, în clipa asta. Însă dacă ne dorim să avem succes și să ajungem la un sentiment de împlinire, e necesar să fim capabili să identificăm ce e cu adevărat important.

Nu pierde niciodată din vedere obiectivul principal. E necesar să-ți fie atât de limpede în minte viziunea despre viitor, încât nimic să nu te poată deturna de la ea. Atunci când afacerea ta trece prin momente complicate, apare riscul de a pierde din vedere obiectivele, copleșit fiind de stresul cotidian și uitând să mergi pe drumul pe care ți l-ai ales.

2. Identifică anotimpul în care se găsește afacerea ta

An de an, natura parcurge patru anotimpuri: anotimpul planificării, anotimpul creșterii, anotimpul culegerii roadelor și anotimpul refacerii forțelor. La fel se întâmplă și în business. Și afacerile au nevoie de o perioadă de planificare, una în care trebuie investit în dezvoltare, o perioadă a culegerii roadelor muncii, și una a odihnei.

Identificarea anotimpului în care se află afacerea ta începe cu înțelegerea cifrelor business-ului tău. Fiecare domeniu de activitate are perioada sa de glorie. De obicei, în comerț, trimestrul cel mai profitabil este al patrulea trimestru, în domeniul serviciilor, cel de-al doilea și așa mai departe. Analizând etapa în care se află business-ul tău, vei putea descoperi care sunt trimestrele cele mai profitabile pentru tine, adică anotimpul recoltei. Astfel, după ”perioada recoltei” vei putea reduce ritmul, până la momentul la care va fi din nou nevoie să investești în acțiuni și să îți dezvolți piața. Fiecare sezon presupune o anumită strategie pentru a putea profita la maximum de următorul.

Când afacerea ta se află în anotimpul refacerii, îți va fi mai greu să simți satisfacție dacă nu plănuiești riguros această perioadă de încetinire a motoarelor, iar asta trebuie să o faci încă din timpul anotimpului abundenței. Dacă ți-ai făcut din timp planul și ți-ai identificat corect anotimpurile afacerii, s-ar putea să descoperi că, deși nu ești în perioadele cele mai profitabile, te simți satisfăcut de munca ta, pentru că îți poți permite liniștit refacerea.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


3. Identifică următorul pas pe care-l ai de făcut

O provocare importantă, dar foarte rar adusă în discuție este sentimentul de izolare. Patronii de business-uri de toate felurile și de toate mărimile se confruntă în permanență cu decizii care trebuie luate și cu provocări care trebuie depășite.

Pentru că stau adesea de vorbă cu astfel de patroni (unora fiindu-le chiar mentor), am observat că momentele în care aceștia tânjesc cel mai tare după sentimentul de satisfacție și împlinire sunt cele de după euforie și laudă, când realitatea operării unei afaceri se face resimțită.

Indiferent de cât de amplă este afacerea, ori de numărul de angajați, procesul pare să fie cam același. Sunt câteva provocări sau obstacole pe care liderul le are de înfruntat. În mințile noastre, aceste provocări împumută povara anxietății celorlalți și ajung să pară veritabile stânci căzute în drumul nostru, ce sunt imposibil de depășit.

Pentru a putea să te simți mulțumit și împlinit în astfel de situații, trebuie, mai întâi, să descoperi care sunt blocajele. Scrie pe hârtie și definește în detaliu blocajele în loc să încerci să găsești soluții în mintea ta. Odată ce le-ai identificat cu acuratețe, poți decide în mod adecvat asupra deciziei pe care o ai de luat sau a pasului următor. Și concentrează-te numai asupra lor. Iar după ce ai rezolvat situația, te vei putea ocupa de următorul pas.

4. Caută răspunsurile în interior, nu în exterior

Societatea are această tendință de a se orienta către exterior. Adeseori, la evenimentele de networking ți se pun întrebări pentru a fi evaluat ca persoană. Ce realizări de-ale tale ne-ar putea impresiona? Într-o prea mare măsură ne construim identitatea în funcție de realizările noastre. Societatea ne consideră mai mult sau mai puțin valoroși pe baza reușitelor pe care le avem în portofoliu. Însă, în realitate, rezultatele nu au cum să te definească.

Valoarea unei persoane este intrinsecă. Ai un set unic de abilități pe care nimeni altcineva nu le-ar mai putea avea. Prin combinația dintre personalitatea și experiențele tale de viață, ești unic și irepetabil. Aceasta este super-puterea ta! Unicitatea ta ca individ are un anume impact asupra tuturor acelora cu care intri în contact. Nu subestima influența pe care o ai asupra tuturor celor din jurul tău atunci când te arăți așa cum ești, cu talentele și abilitățile care ți-au fost hărăzite. Această capacitate de a-ți găsi valoarea intrinsecă îți va da și sentimentul de satisfacție, chiar și în momentele în care lucrurile nu merg întocmai cum ți-ai dori.

Care este menirea ta în această viață? Ești o persoană care poate schimba lumea? Împlinirea vine din impactul pe care-l ai asupra vieților celor cu care intri în contact, iar felul în care-i ajuți pe aceștia să crească îți va asigura întotdeauna sentimentul de satisfacție.

Citește și:

10 moduri inteligente de a-ți descoperi adevăratul scop în viața personală și profesională

29 de întrebări geniale pe care trebuie să le pui la finalul interviului de angajare

Author(s)

  • Tim Croll

    strateg dezvoltare business

    Am început prin a construi brandul LeafDefier, de la a face cunoscut acest produs către marii distribuitori, până la a ajunge cel mai popular produs din categoria sa în mari magazine de profil precum: Costco, Home Depot, Lowes și alte câteva magazine din Canada. Astfel am descoperit că strategiile de dezvoltare sunt cheia construirii unei afaceri cu impact la nivel național. Am acceptat, apoi următoarea provocare, aceea de a prelua o linie de producție de cămăși și de a o dezvolta, transformând-o într-un brand internațional. Folosind o anumită strategie de dezvoltare, am reușit să pun pe picioare o echipă care a sporit profitul de la 10000$ pe lună, la 7 milioane $ pe lună. A fost o perioadă incredibil de intensă și un exemplu de cum poate era digitală să amplifice ritmul de creștere al unei companii.  Mă pricep la strategii. Numai scanând și înțelegând corect piața și concurența și punând fiecare piesă la locul său poți obține rezultate.