În următoarele 3 minute vei afla:

– Care este cea mai dificilă decizie pe care a luat-o în cariera sa.
– Ce lider este un exemplu pentru Camil Aliman și de ce.


Thrive România: Care sunt calitățile unui bun lider care-l ajută să navigheze mai ușor prin aceste vremuri dificile pe care le traversăm?

Camil Aliman: Cred că principala calitate necesară acum este viziunea. Dacă fiecare lider are o viziune clară pentru echipa sa, indiferent de nivelul de management la care se află, și dacă această viziune este aliniată cu cea a companiei, lucrurile vor merge bine cu siguranță. De asemenea, dacă procesul de comunicare este transparent și angajații sunt motivați și împărtășesc viziunea companiei, vor avea încredere în viitor. Important este să gândim strategic pentru următorii 3-5 ani, nu să ne pierdem în a fi preocupați de problemele zilnice.

Transferul de responsabilitate și al puterii de decizie către colegi este esențial, deoarce îmi creează timp ca să pot gândi strategic și să mă concentrez pe proiecte de viitor care vor avea un impact pozitiv asupra evoluției companiei.

TR: Care sunt valorile cele mai importante pentru dumneavoastră ca lider?

CA: Cred foarte mult atât în spiritul și libertatea antreprenorială, cât și în entuziasm și pasiunea pentru aventură și schimbare pozitivă.

TR: Ce lider este un exemplu pentru dumneavoastră? De ce?

CA: Prima dată îmi vine în minte Sir Richard Branson. De ce? Pentru că are o viziune clară pentru tot ceea ce face, a realizat ceea ce și-a propus, apoi a pierdut tot, dar și-a revenit de fiecare dată. Motivul este unul singur: viziunea este bună și evoluează continuu.

TR: Cum măsurați performanțele angajaților din compania dumneavoastră?

CA: Noi în B2B marketing lucrăm la proiecte strategice pentru companie, începând de la business intelligence până la cercetare de piață și business development. Performanța fiecăruia dintre noi se măsoară prin performanța echipei. Apoi fiecare evoluează în ritmul și direcția lui. Unii colegi performează foarte bine pe proiecte tehnice, alții au abilități de comunicare și pot influența mult persoanele implicate în proiecte sau chiar pe decidenți și liderii companiei.

Sunt oarecum adeptul unui soi de feed-forward, întrucât am senzația că dând feedback negativ, te referi la ceva ce s-a întâmplat deja și puteai preveni. Petrec fiecare clipă pe care o am disponibilă cu colegii din echipă. Și nu este simplu, sunt împrăștiați în toată Europa. Îmi place să fiu la curent cu ceea ce fac, problemele și realizările lor, chiar și din afara serviciului. Aspectele vieții personale influențează mult performanța; cunoscându-le, pot îndrepta lucrurile, înainte ca anumite aspecte să le afecteze performanță personală sau pe cea a echipei.

TR: Care este cea mai dificilă parte sau cea mai mare provocare a misiunii dumneavoastră de lider în compania pe care o conduceți?

CA: Vă spun sincer, dacă-mi place ceea ce fac, nu există părți dificile. Și, oricum, nu prea-mi place să mă plâng. Cea mai mare provocare este să găsesc timp ca să fac tot ceea ce-mi propun. Este mai complicat, deoarece îmi doresc să fiu la curent cu ce se întâmplă în companie, ca să pot influența deciziile, deci încerc să particip la una două ședințe importante pe zi, apoi să fiu în contact cu clienții și echipele cu care lucrez și, nu în ultimul rând, să am câteva ore pe zi ca să mă pot gândi la the next thing.

TR: Cum vă măsurați succesul ca lider?

CA: Succesul este ceva relativ, dar pentu mine este important ca, atunci când interacționez cu alți lideri din diferite departamente ale companiei, să primesc un feedback pozitiv despre munca noastră ca echipă. De asemenea, performața echipei de vânzări reflectă și performanța noastră ca echipă de marketing; și, nu în ultimul rând, fericirea oamenilor care lucrează cu mine. Este important să vină fericiți într-un mediu de lucru profesional, unde munca și abilitățile lor sunt apreciate și să aibă o viață personală fericită.

TR: Care sunt cele mai dificile decizii pe care le-ați luat în carieră dumneavoastră? Dar în calitate de lider?

CA: Cred că cea mai dificilă decizie pe care am luat-o în carieră a fost să plec din firma familiei mele, ca să lucrez pentru o corporație americană. Putea să iasă rău, nu eram obișnuit să am un șef sau să țin cont de reguli. Dar am învățat enorm, și nu puteam învăța acele lucruri în altă parte.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


În calitate de lider, cel mai dificil este să găsești drumul potrivit în carieră pentru fiecare membru al echipei. Tocmai pentru că-mi pasă mult cum se întâmplă, uneori trebuie să aliniez așteptările colegilor cu realitatea aptitudinilor pe care le au. Uneori, este o decizie dificilă, deoarece nu putem prevedea viitorul; poate persoană căreia i-ai dirijat cariera într-o direcție ar fi putut performa și acolo unde și-ar fi dorit ea.

TR: Cum gestionați momentele în care trebuie să luați și să comunicați decizii nepopulare?

CA: Cum mie nu-mi place să primesc veștile pe ocolite, în general comunic direct și transparent. Cred că este important să spui motivele reale pentru care se întâmplă lucruri, și să încerci să le arăți și altora partea plină a paharului. Oricât de nepopulară este o decizie, implementarea ei poate duce la o schimbare pozitivă. Trebuie doar să fii capabil să o explici celor care ar putea fi afectați de ea. Niciodată nu iau decizii nepopulare, până nu ascult părerea tuturor celor implicați în proiect sau problemă. Dar dacă este calea logică către o schimbare pozitivă și către evoluție, atunci va fi luată.

TR: Cum încurajați dezvoltarea personală a angajaților în compania pe care o conduceți?

CA: La Valmont avem o instituție pentru învățământ continuu care se cheamă Valmont University. Uneori, sunt invidios pe ei, deoarece au o echipă de cinci ori mai mare decât a mea. Sunt disponibile programe de dezvoltare personală și de carieră pentru angajați în mai multe limbi. De asemenea, în fiecare an, avem evenimente sau seminarii cu trainer-i sau speaker-i din diverse domenii, de la business la wellbeing.

Mentorship-ul și coaching-ul sunt, de asemenea, două instrumente importante care ne ajută să transformăm colegii cu abilități deosebite în viitori lideri. Aceasta este o preocupare continuă, deoarece o schimbare în componența echipei n-ar trebui să schimbe performanța ei.

TR: Cum se întorc spre companie investițiile (de timp și financiare) în wellbeing-ul angajaților?

CA: Oamenii fericiți, fără griji deosebite, au curajul de a avea viziune, de a ieși din zona de confort și de a face lucruri extraordinare; de a îndrăzni să se angajeze în acțiuni care pot duce la o schimbare de paradigmă.

Dacă ne gândim la domeniul meu actual de activitate, marketing, acesta a evoluat mult. Social media și marketing-ul tradițional nu mai sunt cu siguranță viitorul; mereu va exista acel “next thing”. Cei care-l găsesc sunt cei care cresc afacerea exponențial, nu organic. Până la urmă, nu toată lumea dorește să aibă succes? Cel puțin ca deziderat, cam așa ar trebui.

Camil Aliman este Director Regional de Marketing pentru Europa la Valmont Industries, Inc., o companie globală, cu 75 de ani vechime, care construiește infrastructură vitală pentru a menține drumurile sigure, pentru a conecta comunități și pentru a asigura o rețea de distribuție a energiei rezilientă și durabilă. Proiectele de energie regenerabilă dezvoltate de companie asigură accesul la energie electrică curată și sustenabilă. De asemenea, Valmont fabrică sisteme de irigații, care permit fermierilor să producă mai mult, cu mai puține resurse.

Citește și:

Luiza Müller, HR Director, Orange Romania: ”Succesul este precum fericirea – îl simți sau nu, îl trăiești sau nu”

Mirela Iordan, Country Manager Pfizer: ”Nimic nu e dificil dacă ai o minte deschisă”

Author(s)

  • Crina Alexe

    redactor-șef Thrive Global România

    După 17 ani ca jurnalist la revista de modă și lifestyle ELLE România, în care a scris despre evenimentele culturale locale, cărți, modă, parenting, relații și destinații de călătorie și în care a intervievat mulți oameni interesanți, care i-au împărtășit poveștile lor pline de inspirație, Crina a decis că o schimbare este mai mult decât binevenită. Mai ales că rutina la locul de muncă este calea sigură spre plafonare, ca să nu zicem burnout. Așa că s-a alăturat echipei entuziaste de la Thrive Global România, alături de care speră să inițieze conversația pe plan local despre burnout și epuizare, despre cum pot fi ele combătute și, nu în ultimul rând, despre curajul de a ne accepta vulnerabilitățile. Așadar, trimiteți-i opiniile și sugestiile voastre pe aceste teme pe adresa [email protected]. Keep thriving!