Curiozitatea

”Din punctul meu de vedere, un lider bun trebuie să continue să învețe și să-și mențină vie curiozitatea. Este important să muncească pentru fiecare reușită, să-și asume fiecare decizie luată, să fie perseverent și asertiv. Să aibă o privire de ansamblu și o viziune cât se poate de clară. Un lider bun este dedicat, implicat, știe să aibă răbdare pentru a-și atinge obiectivele, nu-i lipsește inteligența emoțională și un nivel de autocunoaștere ridicat. Consider că avem ocazia să învățăm multe despre noi, cunoscându-ne reacțiile, de aceea cred ca este important ca un lider bun să investească constant în dezvoltarea sa personală și profesională.”

Adela Smeu, CEO Brico Dépôt România

Viziunea

”Cred că principala calitate necesară acum este viziunea. Dacă fiecare lider are o viziune clară pentru echipa sa, indiferent de nivelul de management la care se află, și dacă această viziune este aliniată cu cea a companiei, lucrurile vor merge bine cu siguranță. De asemenea, dacă procesul de comunicare este transparent și angajații sunt motivați și împărtășesc viziunea companiei, vor avea încredere în viitor. Important este să gândim strategic pentru următorii 3-5 ani, nu să ne pierdem în a fi preocupați de problemele zilnice.”

Camil Aliman, Director Regional de Marketing pentru Europa la Valmont Industries

Empatia

”Părerea mea este că un (bun) lider trebuie să dea dovadă de multă empatie și compasiune, să știe să asculte activ, să lase loc pentru încercări și, pe cale de consecință, pentru greșeli, să încurajeze echipa să se dezvolte; să-i pese, pur și simplu. De asemenea, un (bun) lider va arăta că este vulnerabil, dar în același timp conștient de tot ceea ce se întâmplă în echipa sa și în business. În special în vremuri dificile, liderul trebuie să fie persoana către care te întorci în mod natural și firesc atunci când ai temeri sau incertitudini legate de job, legate de evoluția ta viitoare; pentru că știi că-i pasă și că te va ajuta să depășești momentele grele și să iei cea mai bună decizie pentru tine. În același timp, liderul trebuie să știe să gestioneze situațiile stresante, să comunice în permanență și, dacă se poate, să o facă cu umor.”

Luiza Müller, HR Director, Orange Romania

Echilibrul personal

”Echilibrul personal este cumva fundația în toate situațiile și, cu atât mai mult, în cele dificile. Apoi o înțelegere profundă și nuanțată a contextului de business macro și micro, dar și a contextului individual și capacitatea de a crea claritate și încredere în jur, cu perspectivă 360. Confortul, hotărârea și o pasiune contagioasă într-un mediu extrem de dinamic, în care este mai multă incertitudine decât certitudine, fac diferența pentru succesul unui lider.”

Mădălina Filipoiu, Vice President EMEA Credit, Collections, Cash Application and Global Tools Automation Oracle

Curajul

”Voi face o paralelă indusă de sintagma ”să navigheze”, care să ajute argumentarea expunerii. Când conduci o barcă sau o navă, siguranța și atingerea destinației depind de reziliența și curajul căpitanului în vreme de furtună. În vreme bună, mulți pot îndeplini acest rol, însă pe furtună, capacitatea de a lua hotărâri strategice în timp real, precum și curajul de a-ți asuma riscurile previzibile sunt calitățile care fac diferența”.

Daniela Marișcu, fondatoare Aquatica Experience Group și co-fondatoare EVX


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Capacitatea de a te conecta cu ceilalți la un nivel superior

”În ultimii doi ani, am avut cu toții nevoie să fim îngrijiți și să avem grijă de alții, de departe, iar asta nu se poate decât cu empatie, comunicare, și înțelegere. Mai ales înțelegere, care mă duce la următoarele două calități – flexibilitatea și agilitatea liderilor de a răspunde la nevoile extrem de diferite ale angajaților, de a înțelege viețile lor și dincolo de birou și de orele de lucru. De exemplu, înseamnă să respectăm anumite limite dintre viața profesională și personală, și să creăm spațiu pentru un mod de lucru flexibil, bazat pe obiective de performanță, dar nu și pe timpul și locul de unde aceste obiective se livrează.  E un concept simplu, dar pe care mulți lideri nu-l puteau accepta înainte de pandemie.”

Raluca Dobrescu, people manager SHARP-X pentru Heineken Europa

Comunicarea clară

”Poate sună a clișeu, dar în special în vremurile dificile, comunicarea periodică, deschisă și clară este esențială. Pe lângă aceasta, cred că este foarte importantă calitatea de a vedea dincolo de probleme și de a găsi, de a pune accent și de a exploata și partea de oportunitate care vine cu orice situație dificilă sau risc. Nu este vorba numai de a vedea jumătatea plină a paharului, ci poate mai mult de a folosi conținutul (partea plină) pentru o abordare analitică și echilibrată.”

Ovidiu Dan,  Head of Operations Big Data&CyberSecurity Atos România

Umanitatea

”Uitându-mă la perioada din 2020 până în prezent, calitățile pe care le-am identificat ca fiind necesare sunt: în primul rând, umanitatea, pentru că, pe termen lung, orice obiectiv de business ne propunem poate fi atins doar cu o echipă care se simte în siguranță, care are suport și primește ascultare din partea liderului și căreia nu-i este frică să vorbească. Apoi, capacitatea de a comunica clar ce știm, cu cât de multă transparență se poate, și care sunt acțiunile care vor fi întreprinse. Și, nu în ultimul rând, reziliența pe termen lung, pentru că vremurile dificile vor face parte din viața noastră personală și profesională.”

Georgeta Diaconu, Director Financiar Tenneco

Capacitatea de introspecție

”Pentru că s-a dovedit că așa este sănătos, fiecare trebuie să înceapă cu el însuși! O primă calitate, de la care trebuie pornit, este capacitatea de introspecție. Autoanaliza și menținerea echilibrului interior trebuie să facă parte din igiena zilnică a minții și a sufletului.     

Într-adevăr, traversăm o perioadă dificilă, cu numeroase provocări atât în plan personal, cât și profesional. În contextul actual, consider că incertitudinea este factorul principal care generează diferite forme de stres; în ultima vreme, aud frecvent în jurul meu: ‘’Oare când se vor termina toate astea!?”. Impactul emoțional este major, iar oamenii au nevoie acută de atenție și sprijin.”

Corina Berekmeri, Director General Swarco Vicas

Agilitatea

”Astăzi, mai mult decât cu ani în urmă, liderii de business trebuie să fie agili, să se adapteze ușor și să ia decizii rapide. Industria noastră a devenit și mai competitivă în ultimii ani. Sute de mii de brand-uri noi au apărut peste noapte, cu concepte bazate pe transparență, ingrediente naturale și responsabilitate climatică. Deși ai spune că totul a fost deja scris, fiecare creator de brand vine cu viziunea și cu povestea lui, pe care le pune în practică diferit, atrăgând comunitate în jurul brand-ului.”

Rucsandra Hurezeanu, CEO și fondatoare Ivatherm

Citește și:

Cum să fii un lider eficient: ingredientele nebănuite ale succesului

Acceptarea unui feedback negativ te poate transforma într-un lider mai bun

Author(s)

  • Crina Alexe

    redactor-șef Thrive Global România

    După 17 ani ca jurnalist la revista de modă și lifestyle ELLE România, în care a scris despre evenimentele culturale locale, cărți, modă, parenting, relații și destinații de călătorie și în care a intervievat mulți oameni interesanți, care i-au împărtășit poveștile lor pline de inspirație, Crina a decis că o schimbare este mai mult decât binevenită. Mai ales că rutina la locul de muncă este calea sigură spre plafonare, ca să nu zicem burnout. Așa că s-a alăturat echipei entuziaste de la Thrive Global România, alături de care speră să inițieze conversația pe plan local despre burnout și epuizare, despre cum pot fi ele combătute și, nu în ultimul rând, despre curajul de a ne accepta vulnerabilitățile. Așadar, trimiteți-i opiniile și sugestiile voastre pe aceste teme pe adresa [email protected]. Keep thriving!