În următoarele 3 minute vei afla:
– Cum se măsoară gradul de fericire al unui angajat din compania Emerson în viziunea Simonei Fuchilă.
– Ce ar prefera Simona Fuchilă să nu audă la un interviu de angajare.
Thrive Global: Ce acțiuni concrete a întreprins organizația din care faceți parte, Emerson, pentru starea de bine a angajaților săi?
Simona Fuchilă: Starea de bine a angajaților este una dintre principalele preocupări ale echipei de resurse umane și de management. În ultima întâlnire de strategie, oamenii au fost elementul central al tuturor acțiunilor pe care le-am discutat și pe care ni le-am propus pentru următorul an. Unul dintre cele mai importante programe se referă la starea de mental wellbeing, prin Programul de asistență pentru angajați, prin care aceștia au acces la specialiști și pot discuta despre problemele personale, despre dezvoltarea carierei, relații personale și familiale etc. Un alt aspect se referă la modul de muncă hibrid, prin care angajații își pot alege zilele în care vin la birou și pe cele în care lucrează de acasă în funcție de nevoile personale. Și, nu în ultimul rând, ne concentrăm puternic pe siguranța și securitatea angajaților. Echipa noastră de management analizează în detaliu fiecare incident în care a fost implicat un angajat ca să ne asigurăm că nu se mai întâmplă. Încurajăm angajații să ne anunțe imediat ce apare un posibil hazard, astfel încât să intervenim înainte de a avea loc un incident.
TG: Cum se măsoară gradul de fericire al unui angajat și în ce mod se reflectă starea sa de bine în binele companiei?
SF: Eu măsor gradul de fericire al angajaților în trei moduri: 1. Dacă angajatul face ceea ce-i place, își folosește punctele tari în poziția pe care o are și dacă asta îi aduce satisfacție; 2. Dacă are un manager care-l ajută să se dezvolte și cu care poate comunica deschis; 3. Dacă e implicat în proiecte interesante, care-l ajută să se dezvolte pe plan profesional.
TG: ”Nimeni nu e de neînlocuit” este sintagma care guvernează, adesea, relația angajat-angajator. Este, oare, o premisă care motivează angajatul să facă performanță?
SF: Pe mine personal nu mă motivează deloc această sintagmă, eu cred în sintagma “Omul sfințește locul”. Consider că fiecare dintre noi e unic și își pune amprenta personală în ceea ce face. Chiar dacă, din cauza automatizării și a standardizării proceselor, poate părea că implicarea personală nu e vizibilă, rezultatele pot fi diferite, datorită modului individual de gândire și relaționare al fiecăruia dintre noi.
TG: Care sunt calitățile umane pe care le cultivați în companie?
SF: Valorile companiei sunt similare cu calitățile umane pe care le cultivăm: integritate, orientarea către oameni și siguranța lor atât la muncă, cât și acasă, recunoașterea meritelor, empatia și contribuția fiecăruia la un mediu de lucru în care fiecare dintre noi să simtă că aparține și poate contribui.
TG: În ce situații ajută inteligența emoțională?
SF: Personal cred că inteligența emoțională joacă un rol foarte important în dezvoltarea noastră și în felul în care ne simțim și performăm la locul de muncă. Fiecare dintre noi este un cumul de emoții, cunoștințe, experiențe. Un manager care nu știe să citească propriile emoții și ale celor din jurul lui nu va reuși să dezvolte și să motiveze echipe pe termen lung. Un manager care dă dovada de inteligență emoțională va crea un climat pozitiv de muncă, va știi să folosească diferite stiluri de leadership pentru a optimiza performanța la nivel de echipă și la nivel personal.
TG: Cum se întorc spre companie investițiile (de timp și financiare) în wellbeing-ul angajaților?
SF: Cred că o retenție bună a angajaților motivați este un foarte bun indicator de măsurare. În plus, avem multe cazuri de colegi care au părăsit compania, dar au decis să revină după o perioadă și cred că tocmai datorită acestui aspect al culturii noastre – preocuparea pentru wellbeing-ul colegilor noștri.
TG: Ce găsește un angajat în compania dumneavoastră și vă simțiți mândră că-i puteți oferi?
SF: Un mediu de lucru profesionist, cu colegi și manageri profesioniști, o cultură bazată pe încredere, incluziune și multiple oportunități de creștere și dezvoltare.
Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.
→ Săptămânal la tine în inbox.
TG: Ce ați prefera să nu auziți la un interviu de angajare?
SF: N-aș vrea să aud: “Nu am reușit să citesc nimic despre compania dumneavoastră”. Mi se pare normal ca un candidat să se documenteze și să afle cât mai multe despre o companie, înainte de a veni la interviu, astfel încât atât angajatul, cât și angajatorul să ia o decizie cât mai informată de a lucra împreună.
TG: Cât de mult contează să vedeți că oamenii vin la birou cu zâmbetul pe buze, motivați și dispuși să dea tot ce au mai bun?
SF: Pentru mine valorează foarte mult, atât ca om de resurse umane, cât și ca angajat al companiei. Pentru că e un semn că oamenii se simt bine alături de colegii lor, vin cu plăcere la muncă și simt că-și aduc contribuția în mod activ la proiectele în care sunt implicați.
Simona Fuchilă este un om pasionat de relațiile interumane, având peste 20 de ani de experiență în Resurse Umane, în diferite medii de afaceri. În prezent, se află în tranziție de la funcția de Director HR pentru Emerson România la rolul de Director HR pentru Europa de Vest, acoperind 12 țări. Simona consideră că oamenii reprezintă ingredientul cheie pentru creșterea continuă a companiei Emerson, împreună cu leadership-ul, comunicarea și colaborarea eficientă în gestionarea cu succes a unei afaceri diverse și a forței de muncă.
Citește și:
Mirela Iordan, Country Manager Pfizer: ”Nimic nu e dificil dacă ai o minte deschisă”