În următoarele 5 minute vei afla:

– Cum își măsoară Rucsandra Hurezeanu succesul ca lider.
– Care este cea mai mare provocare a misiunii sale de lider în compania Ivatherm.


Thrive România: Care sunt calitățile unui bun lider care-l ajută să navigheze mai ușor prin aceste vremuri dificile pe care le traversăm?

Rucsandra Hurezeanu: Criza sanitară ne-a adus creșteri și ne-a validat modelul de business. Deși s-a schimbat destul de mult comportamentul de cumpărare, orientarea noastră rapidă către mediul digital și campaniile online au generat aceste creșteri. Pe de altă parte, Ivatherm este un brand care se înscrie în tendința actuală a produselor sigure, recomandate de medici, cu beneficii dovedite clinic. Provocările noastre sunt legate acum de anticiparea felului în care suntem impactați de schimbările din economia globală și de felul rapid în care reacționăm și ne adaptăm la ele. Mă refer la blocajele logistice, creșterile importante ale prețurilor ingredientelor și întârzierile în lanțul de fabricație și transport.

Astăzi, mai mult decât cu ani în urmă, liderii de business trebuie să fie agili, să se adapteze ușor și să ia decizii rapide. Industria noastră a devenit și mai competitivă în ultimii ani. Sute de mii de brand-uri noi au apărut peste noapte, cu concepte bazate pe transparență, ingrediente naturale și responsabilitate climatică. Deși ai spune că totul a fost deja scris, fiecare creator de brand vine cu viziunea și cu povestea lui, pe care le pune în practică diferit, atrăgând comunitate în jurul brand-ului.

TR: Care sunt valorile cele mai importante pentru dumneavoastră ca lider?

RH: Am creat Ivatherm în urmă cu 16 ani, din dorința de a le oferi femeilor produse performante, eficiente și sigure pentru îngrijirea pielii. Cred în inovație, transparență, eficiență și siguranță când e vorba de brand-ul Ivatherm. Ca lider de business, sunt exigentă cu performanțele echipei mele, dar sunt un om corect și integru.

Adunăm în compania noastră oameni cu experiențe diferite, de la medici sau farmaciști, la specialiști în producție, cercetare, afaceri, reglementare, la marketing și design. Fiecare departament are nevoie de un set diferit de valori și criterii de eficiență.

Tehnicitatea și cunoștintele unui medic, atunci când alege ingredientele active pentru un produs sau când realizează studii clinice de eficiență, sunt îmbinate cu creativitatea unui designer sau ale unui copywriter, când e vorba de marketing. În linii mari, Ivatherm e o cultură organizațională modernă, tânără, dinamică. Sunt oameni care se simt ca într-o mare familie și muncesc cu plăcere. Caracterul și atitudinea lor sunt mai importante pentru mine decât expertiza, care se poate dobândi in timp. Cred că, atunci când în mintea noastră există libertate, dublată de responsabilitate și autodisciplină, nu e nevoie de ierarhie, birocrație și control excesiv.

TR: Ce lider este un exemplu pentru dumneavoastră? De ce?

RH: Am multe modele de lideri, inovatori, curajoși și vizionari, care-i ajută pe ceilalși să-și atingă potențialul maxim și să devină mai buni în fiecare zi. În industria mea, există multe femei antreprenoare care au creat companii fabuloase, chiar fără o pregătire tehnică în medicină, cosmetologie, sau chimie. Recent am citit biografia lui Jamie Kern, fondatoarea IT Cosmetics. Ea este cea care a revoluționat, într-un fel, marketingul industriei noastre, prin alegerea unor modele comune, femei obișnuite, cu care clienții s-au identificat mai ușor. Începuturile au fost teribil de grele, cu resurse proprii foarte limitate, dar a crescut rapid apoi, iar compania ei a fost cumpărată recent cu 2 miliarde de dolari. Astfel de oameni, care pun împreună viziunea cu inovația și disciplina, sunt modele pentru mine.

TR: Cum măsurați performanțele angajaților din compania dumneavoastră?

RH: Avem criterii de evaluare anuală a angajaților și anul trecut am obținut acreditarea ISO 9001 pentru managementul calității. Cu cât compania crește, e nevoie de mai multe trepte de evaluare, proceduri și managementul riscului.

TR: Care este cea mai dificilă parte sau cea mai mare provocare a misiunii dumneavoastră de lider în compania pe care o conduceți?

RH: Provocarea mea este de a conduce organizația într-un mod care să permită fiecărei persoane să simtă valoarea pe care o are și potențialul de a atinge un randament excepțional pentru îndeplinirea scopului organizației noastre. Cred în oameni și în potențialul lor nelimitat atunci când sunt apreciați și motivați să facă performanță.

TR: Cum vă măsurați succesul ca lider?

RH: Pentru noi, la Ivatherm, evoluția nu înseamnă piețe, tehnologie, produse, concurență, ci capacitatea de a aduce și de a păstra cât mai mulți oameni potriviți în compania noastră. În spatele fiecărei reușite, e întotdeauna o muncă de echipă.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Profiturile și fluxul de numerar într-o companie sunt ca sângele și apa într-un organism sănătos. Ele sunt esențiale pentru viață, dar nu reprezintă esența ei. Dacă un produs poate fi copiat, o cultură organizațională nu poate fi niciodată copiată și aici e valoarea oricărui brand.

TR: Care sunt cele mai dificile decizii pe care le-ați luat în cariera dumneavoastră? Dar în calitate de lider?

RH: Probabil alegerea oamenilor din echipă și alegerea partenerilor de business, mai ales a celor din alte țări, pentru că în România lucrăm cu toți marii jucători din lanțul de distribuție și retail. De fiecare dată e o parte care nu poate fi cunoscută în câteva întâlniri și discuții, e nevoie de acel gut feeling, ceea ce simți despre un om sau despre o echipă. Dacă nu te îndepărtezi de valorile tale, riscurile de a greși sunt mai mici. Tentația de a face cifre repede, pe termen scurt, există, mai ales pe plan internațional, și te poți alege cu parteneri care, pe termen lung, se dovedesc nepotriviți.

TR: Cum gestionați momentele în care trebuie să luați și să comunicați decizii nepopulare?

RH: Învăț în continuare să iau decizii nepopulare rapid, atunci când performanța e sub cea planificată și fac schimbările necesare, fie că e vorba de oameni sau de proceduri noi, pe care le implementăm. Cu cat organizația crește, cu atat e nevoie de mai multă disciplină, proceduri și manageri cu maturitate.

TR: Cum încurajați dezvoltarea personală a angajaților în compania pe care o conduceți?

RH: Avem programe de traininguri și cursuri de formare personală pentru fiecare departament. Cei care lucrează în afaceri reglementare fac cursuri de formare la Paris și la Bruxelles. Suntem înscriși în asociațiile profesionale care organizează permanent conferințe și cursuri. Ne aliniem la reglementările europene de concepție și fabricație ale produselor și vindem în țări mari, cum sunt China sau India, unde legislația e foarte particulară. În fiecare an, există schimbări și în departamentul de cercetare și dezvoltare. Pentru antrenarea forței de vânzări, lucrăm cu companiile de training specializate din România, mai ales pentru cei care n-au experiență anterioară în vânzări. Echipa de design e formată de directorii noștri artistici din Londra, cu care lucrăm încă de la începuturile companiei. Ei vin aproape lunar, pentru a avea două zile de workshop cu echipa tânără de graficieni și colegii noștri din marketing digital. 

TR: Cum se întorc spre companie investițiile (de timp și financiare) în wellbeingul angajaților?

RH: Sunt foarte atentă la gradul de satisfacție al angajaților, ei dau un randament mai bun atunci când sunt motivați și au un grad de stres limitat la îndeplinirea sarcinilor. Încurajăm întâlnirile sportive, mâncarea sănătoasă și celebrăm micile succese în afara programului. Suntem animați de viziunea noastră comună de a formula cele mai bune cosmetice pentru piele, de a construi o companie mare internaționala. Știm care e drumul. Nu e ușor, nu e repede, dar ce urmează e tot mai interesant. Iar noi devenim mai buni în fiecare zi.

Dr. Rucsandra Hurezeanu este CEO și fondatoarea companiei Ivatherm, fiind dintotdeauna pasionată de cosmetice, încă de pe vremea când mama ei își prepara în farmacie propriile creme. A studiat medicina, a făcut un doctorat în boli infecțioase și a urmat un program de MBA la ESCP Franța și apoi un EMBA la ASSEBUS România. Preocupată de faptul că 50% din populație suferă de alergii și piele sensibilă, din cauza poluării, stresului și alimentației, în 2005 a creat primul brand românesc de dermocosmetice dedicat pielii sensibile – Ivatherm.  De-a lungul timpului, a primit nenumărate premii și recunoașteri. A făcut mentorat pentru antreprenori în cadrul mai multor asociații, este membru al juriului în concursul Antreprenorul anului organizat de EY. În 2021 a fost desemnată de către mediul de business pe locul 19 între cei mai admirați CEO din România, iar în prezent este Vicepreședintele Organizației Patronale a Industriei Cosmetice.

Citește și:

Mirela Iordan, Country Manager Pfizer: ”Nimic nu e dificil dacă ai o minte deschisă”

Crina Ilie, EMEA HR Leader Genpact: ”Putem avea totul în viață, dar nu în același timp”

Author(s)

  • Crina Alexe

    redactor-șef Thrive Global România

    După 17 ani ca jurnalist la revista de modă și lifestyle ELLE România, în care a scris despre evenimentele culturale locale, cărți, modă, parenting, relații și destinații de călătorie și în care a intervievat mulți oameni interesanți, care i-au împărtășit poveștile lor pline de inspirație, Crina a decis că o schimbare este mai mult decât binevenită. Mai ales că rutina la locul de muncă este calea sigură spre plafonare, ca să nu zicem burnout. Așa că s-a alăturat echipei entuziaste de la Thrive Global România, alături de care speră să inițieze conversația pe plan local despre burnout și epuizare, despre cum pot fi ele combătute și, nu în ultimul rând, despre curajul de a ne accepta vulnerabilitățile. Așadar, trimiteți-i opiniile și sugestiile voastre pe aceste teme pe adresa [email protected] Keep thriving!