În următoarele 5 minute vei afla:

– Care sunt cele trei tipuri de conversație pe care managerii trebuie să le aibă cu fiecare angajat în parte.
– Ce legătură există între atenția antreprenorului la nevoile pieței, satisfacția angajaților și loialitatea clienților.


Indiferent că ar fi criza sanitară, de lemn, de energie sau de gaze, sunt șanse mari ca un antreprenor cu un plan mental puternic să depășească obstacolele sau chiar să și prospere, în pofida vicisitudinilor.

Anul acesta ne-a învățat pe toți că trebuie să fim rezilienți, capabili ne adaptăm la orice situație, că trebuie să fim inventivi, să ne cunoaștem mai bine și, uneori, să facem lucrurile altfel, dacă prima dată n-au mers. Am aflat că evenimentele negative nu se opresc când ne dorim noi și că, de fiecare dată când credem nu mai putem, mai găsim un strop de energie.

Antreprenoriatul este despre oameni, despre relații, despre înțelegerea nevoilor angajaților, despre încredere și despre crearea unui mediu în care oamenii să se simtă ascultați, înțeleși, care să le arate ca valorează enorm. Leadership-ul înseamnă, din punctul meu de vedere, crearea unei atmosfere care să stimuleze mințile și inimile oamenilor.

Russ Laraway, co-fondator al proiectelor editoriale ale lui Kim Scott, a elaborat o metodologie de conversație profesională, care impune managerilor trei tipuri de conversație cu fiecare dintre angajați:

1.  Ascultă povestea de viață a fiecărui angajat, astfel încât să știi ce-l motivează în activitatea profesională;

2. Întreabă-ți angajații care le sunt planurile și idealurile, astfel încât să-ți dai seama de ceea ce au ei nevoie pentru a le pune în aplicare;

3. Dezvoltați împreună un plan de carieră care să aibă la bază motivația reală și idealurile profesionale, mai degrabă decât aspirațiile imediate de promovare la job.

Acest timp investit în angajatul tău se traduce mai apoi în termeni concreți de apreciere la adresa ta ca manager și în satisfacția cu care oamenii din echipa ta vor spune despre tine ”șefului meu chiar îi pasă de mine și de ceea ce gândesc”. Iar atunci când înțelegi cum funcționează afacerea ta și creezi un mediu prielnic, angajații vor oferi performanțe și servicii de neegalat, clienții vor fi mulțumiți, iar tu vei câștiga mai mult timp. Toată lumea câștigă. 

Greu de imaginat, știu, doar că se poate.

Lanțul acesta în care toată lumea are de câștigat a fost confirmat de numeroase studii în ultimele două decenii: conexiunea dintre atenția antreprenorului la nevoile pieței, satisfacția angajaților și loialitatea clienților duce la productivitate și profitabilitate.

Drept urmare, iată câteva dintre lucrurile pe care îmi propun eu ca antreprenor în anul care vine pentru a avea o afacere mai profitabilă:

Să îmi schimb obiceiurile. Studiile arată că un om se obișnuiește cu o schimbare fizică în 21 de zile și adoptă un obicei nou în viața lui după 66 de zile. Este o afirmație celebră, care-și are originea în Psiho-cibernetică, carte de dezvoltare personală scrisă de Maxwell Maltz în 1960 și care a fost vândută in 30 de milioane de exemplare. Chirurg plastic de meserie, Maxwell a observat în rândul pacienților săi un anumit tipar. În urma operațiilor estetice, aceștia se obișnuiau cu noua lor înfățișare în 21 de zile. În mod similar, pacienții care-și pierdeau un membru experimentau durerea sau senzația “membrului fantomă” timp de 21 de zile. 

Să investesc și mai mult în creșterea echipei, pentru a ușura viața angajaților. „Când motivezi și lansezi provocări în mod responsabil, arătând că-ți pasă de cei din jur, ești pe drumul cel bun”, susține Kim Scott în articolul scris pentru Harvard Business Review. Termenul pe care-l folosește pentru a descrie acest stil de management este radical candor, un model de sinceritate radicală, de eleganță fermă și plină de compasiune.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Să scriu în fiecare seară, cel puțin un motiv pentru care sunt recunoscătoare din acea zi. Am citit că oamenii care privesc partea bună a lucrurilor sunt mai fericiți și se bucură de o viață mai liniștită.

Să fac mai mult sport, pentru sănătatea fizică și emoțională. Sportul este un instrument extraordinar pentru a schimba metabolismul și pentru a-ți menține sănatatea și starea de spirit pe linia de plutire. Mișcarea pune sângele în mișcare și, în același timp, oferă calm și relaxare, ameliorând simptomele de depresie și de anxietate.

Să citesc cel puțin 25 de cărți pe teme diverse anul viitor, printre care:

Inteligența emoțională de Daniel Goleman, lucrare care a marcat o revoluţie uluitoare în psihologie prin analiza importanţei magistrale a emoţiilor în dezvoltarea personalităţii umane.

Puterea Prezentului de Eckhart Tolle, una dintre cele mai apreciate cărți de dezvoltare personală, fiind tradusă în 33 de limbi. Cartea tratează importanța trăirii prezentului și evitarea concentrării asupra trecutului sau viitorului. 

Realizarea țelurilor de Brian Tracy. Oamenii cred că țelurile nu sunt importante, cei mai mulți nu‑și dau seama de rolul lor. Dacă-ți petreci copilaria într‑o casă în care nimeni n-are țeluri sau dacă faci parte dintr‑un grup social în care obiectivele în viață nici nu sunt discutate și nu se pune preț pe ele, atunci poți ajunge foarte bine la vârsta maturității fără să știi că conturarea și realizarea lucrurilor pe care ți le dorești îți pote oferi sens.

Să mă gândesc ce vreau să am pentru că A FI x A FACE = A AVEA, deci e important să fiu o versiune mult mai bună a mea pentru a obține mai mult profit.

Să fiu mai atentă la echilibrarea celor șapte elemente ale vieții mele: profesional, mental, fizic, personal, social, emoțional, spiritual.

Este important ca, atunci când facem bilanțul și când schițăm planuri noi, să nu ne concentrăm pe beneficii imediate, ci pe cum putem obține rezultate în echipă. Lucruri precum abonamentele la sală sau mașina de serviciu pot reflecta și consolida cultura organizației, dar nu o pot crea sau substitui. Ajută-ți echipa să comunice și să se unească într-un spirit de colaborare și de unitate.

Citește și:

Cum te afectează un management dezechilibrat

Cum să fii un lider eficient: ingredientele nebănuite ale succesului

Author(s)

  • Mădălina Sandu

    antrePRenor și specialist în comunicare și PR

    Mădălina Sandu este antrePRenor, fondator cosmappglobal.com și specialist în comunicare și PR.