În următoarele 5 minute vei afla:

– Cum gestionează Ovidiu Dan momentele în care trebuie să ia și să comunice decizii nepopulare.
– În ce moduri este încurajată dezvoltarea personală a angajaților din Atos România.


Thrive România: Care sunt calitățile unui bun lider care-l ajută să navigheze mai ușor prin aceste vremuri dificile pe care le traversăm?

Ovidiu Dan: Poate sună a clișeu, dar în special în vremurile dificile, comunicarea periodică, deschisă și clară este esențială. Pe lângă aceasta, cred că este foarte importantă calitatea de a vedea dincolo de probleme și de a găsi, de a pune accent și de a exploata și partea de oportunitate care vine cu orice situație dificilă sau risc. Nu este vorba numai de a vedea jumătatea plină a paharului, ci poate mai mult de a folosi conținutul (partea plină) pentru o abordare analitică și echilibrată.

TR: Care sunt valorile cele mai importante pentru dumneavoastră ca lider?

OD: Încrederea, împreună cu responsabilizarea, cred că sunt cele mai bune instrumente (traduse în comportamente) cu care putem dezvolta o organizație, având astfel cadrul corespunzător de a avea rezultate și de a crește. Pentru mine, în mod implicit, empatia este ingredientul care le leagă pe toate celelalte și le pune în cadrul corect.

TR: Ce lider este un exemplu pentru dumneavoastră? De ce?

OD: Cred că putem învăța în mod constant de la cei din jurul nostru, nu numai de la lideri. Putem avea exemple de urmat din comportamente simple, dar naturale, cu impact puternic de moment și, în același timp, memorabile, pe care ulterior să le putem “folosi” în procesul nostru de luare a deciziilor sau în abordarea anumitor situații.

Este foarte important să avem repere în leadership. Și ar fi ideal ca aceste repere să facă parte din propria noastră experiență profesională, oameni cu care am interacționat în mod direct și care ne-au modelat, poate fără să ne dăm seama, stilul de leadership. Prin definiție, un lider nu este rol, ci mai degrabă o caracteristică, deci implicit un model de urmat. Am avut și am șansa de a lucra alături de lideri autentici, de la care înveți zi de zi, din fiecare conversație, din fiecare schimb de idei, în mod direct sau indirect.

TR: Cum măsurați performanțele angajaților din compania dumneavoastră?

OD: Dincolo de formalismul proceselor deja clasice de evaluare a performanței bazate pe obiective, încercăm să punem mai mult accent pe dialogul continuu și proiecția obiectivelor în strânsă corelație cu dorința și necesitatea de dezvoltare, atât a angajatului, cât și a companiei. Nu este întotdeauna ușor, dar lucrăm zi de zi pentru a crea mediul corespunzător pentru o astfel de abordare.

TR: Care este cea mai dificilă parte sau cea mai mare provocare a misiunii dumneavoastră de lider în compania pe care o conduceți?

OD: Eu văd provocările din perspectiva pozitivă a procesului de învățare, iar din acest punct de vedere provocările sunt zilnice. Și tocmai de aici latura pozitivă, pentru că ele trebuiesc tratate ca pe un mecanism de declanșare a acestui proces. Mă străduiesc să o fac în mod conștient, deși de multe ori se întâmplă fără să-mi dau seama. Pe de altă parte, poate cea mai constantă provocare este adaptabilitatea la situații care necesită uneori pivotarea între diferitele stiluri de leadership.

TR: Cum vă măsurați succesul ca lider?

OD: Măsuram succesul în funcție de succesul pe care-l au oamenii din organizația pe care o conducem, făcând ceea ce este potrivit pentru a-i stimula pe ceilalți să facă lucruri de care să fie mândri și care au un impact vizibil, atât asupra lor, cât și asupra organizației. Dintr-o perspectivă foarte personală, încerc să-mi răspund la întrebarea ”ce las în urma mea?””. Iar dacă ce (ar) rămâne este ceva funcțional, sustenabil și sănătos, atunci pot spune că am avut succes.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


TR: Care sunt cele mai dificile decizii pe care le-ați luat în cariera dvs? Dar în calitate de lider?

OD: Cred că cele mai dificile decizii cu care m-am confruntat sunt cele pe care am realizat că nu le-am luat, sau le-am luat prea târziu (sau uneori prea devreme). Restul deciziilor încetează a mai fi dificile prin asumarea lor trecând prin etapele procesului de decizie, oricare ar fi el (la nivel personal sau de grup).

TR: Cum gestionați momentele în care trebuie să luați și să comunicați decizii nepopulare?

OD: Din punctul meu de vedere, deciziile care pot fi percepute ca nepopulare au un scop și vin în urma unei analize (a situației, a opțiunilor pentru a obține rezultatul dorit, etc.) și au cu siguranță componenta de oportunitate de care spuneam la început. Bazându-mă pe scop și oportunitate, reușesc să-mi construiesc un mod de comunicare pragmatic și consistent. Consistența în decizii și comunicare ajută, cu siguranță, cel puțin la atenuarea percepției de atribut nepopular.

TR: Cum încurajați dezvoltarea personală a angajaților în compania pe care o conduceți?

OD: În Atos în general, și în divizia Big Data & Security în mod special, ne mândrim cu diversitatea și complexitatea temelor și a proiectelor pe care le gestionăm. Expunerea la un astfel de mediu atrage de la sine multiple oportunități de dezvoltare, atât din punct de vedere al rolurilor tehnice (din perspectiva diversității de tehnologii dintre cele mai noi), cât și al celor adiacente/complementare (management de proiect sau portfoliu).

Oferind în mod activ un astfel de mediu, cred că este cel mai bun mod de încurajare spre o dezvoltare personală, inclusiv cu ingrediente pe care acum le numim “wellbeing” sau “exployee experience”

TR: Cum se întorc spre companie investițiile (de timp și financiare) în wellbeing-ul angajaților?

OD: Un angajat motivat nu este numai un angajat eficient, ci este și un ambasador al brandului, atât în interiorul, cât și în afara companiei. Iar motivarea vine, de cele mai multe ori, din cumulul de experiențe și interacțiuni pe care le trăiește zi de zi. Încercăm să construim, la propriu, momente de mândrie care să inducă sentimentul de apartenență la ceva care creează impact. Și nu numai la nivel de tehnologie sau proiect, ci chiar în societate: fie că e vorba de educație, unde suntem foarte activi în programe de colaborare cu universitățile din țară, fie că e vorba de resposabilitate socială cu multiple implicări în proiecte caritabile.

Ovidiu Dan conduce operațiunile diviziei Big Data & Cybersecurity din cadrul Atos România, atât din perspectiva centrului global de livrări de servicii (Global Delivery Center), cât și din perspectiva dezvoltării pieței locale din România. Absolvent al Universității Transilvania din Brașov, specializarea “Electronică și Calculatoare”, cu peste 20 de ani de experiență profesională, și-a început cariera în telecomunicații, evoluând de la roluri tehnice la responsabilitate de business, atât local, cât și internațional. S-a alăturat companiei Atos în 2018 și de atunci coordonează activitățile operaționale corelate cu o creștere constantă și solidă.

Citește și:

Camil Aliman, Director Regional de Marketing pentru Europa la Valmont Industries: ”Performanța fiecăruia dintre noi se măsoară prin performanța echipei”

Mirela Iordan, Country Manager Pfizer: ”Nimic nu e dificil dacă ai o minte deschisă”

Author(s)

  • Crina Alexe

    redactor-șef Thrive Global România

    După 17 ani ca jurnalist la revista de modă și lifestyle ELLE România, în care a scris despre evenimentele culturale locale, cărți, modă, parenting, relații și destinații de călătorie și în care a intervievat mulți oameni interesanți, care i-au împărtășit poveștile lor pline de inspirație, Crina a decis că o schimbare este mai mult decât binevenită. Mai ales că rutina la locul de muncă este calea sigură spre plafonare, ca să nu zicem burnout. Așa că s-a alăturat echipei entuziaste de la Thrive Global România, alături de care speră să inițieze conversația pe plan local despre burnout și epuizare, despre cum pot fi ele combătute și, nu în ultimul rând, despre curajul de a ne accepta vulnerabilitățile. Așadar, trimiteți-i opiniile și sugestiile voastre pe aceste teme pe adresa [email protected] Keep thriving!