În următoarele 3 minute vei afla:

– De ce nu (prea) există pauze nevinovate în viața de vlogger.
– Ce condiție trebuie să îndeplinească viitorul soț al Mihaelei.


Mimi, pe numele ei real Mihaela Pantea, este unul dintre cele mai urmărite personaje din online-ul românesc. A început să posteze susținut în urmă cu 4 ani, pe vremea când studia actoria în Londra. Mihaela a reușit rapid să câștige un loc în inima adolescenților și a devenit prima vloggeriță din România care a atins 1 milion de urmăritori pe Instagram. 

În acest moment, cifrele ei de pe internet sună cam așa: 949 de mii de abonați pe YouTube, 1,1 milioane pe Instagram și 548,9 de mii pe TikTok. Dupa 3 luni de pauză de la vloguri, Mimi a revenit în forță cu show-ul Top Influencer, o competiție cu și pentru cei mai fresh oameni din online, care-și propune să desemneze influencer-ul cu cel mai mare potențial. 

Am invitat-o la o discuție despre fațetele nevăzute ale acestei meserii care fascinează, pare simplă și totuși e greu să o încadrezi în normele în care suntem obișnuiți să vedem o meserie. Nu are program sau venit fix, nu există criterii de selecție tipice, nu seamănă cu un job la bancă, dar nici cu o vacanță continuă. Ce înseamnă să fii influencer, de ce reușesc doar unii și cum se simte acest tip de celebritate în viața de zi cu zi. 

Thrive Global: Mimi, îți amintești prima ta postare pe o rețea de socializare?

Mihaela Pantea: Tot ce-mi aduc aminte este ca aveam un cont pe Hi5 cu username-ul Broscuța Rozalie, scris într-un mod foarte cringe… și mă jucam Barn Buddy. Probabil prima mea postare a fost un share la un link din acel joc. 

TG: Ce reprezintă acel spațiu virtual pentru tine?

MP: Social media e a doua mea casă. Nu aș putea să-l descriu mai bine de atât. 

TG: Provocare: ce crezi că ți-a adus succesul ție, personal, într-un mediu atât de competitiv?

MP: Curajul. Fiind o adolescentă rebelă, complet paralelă cu orice noțiune de brand personal sau marketing, nu aveam nicio frică să spun tot ce gândesc și să abordez cele mai controversate subiecte. 

TG: Care este diferența (din punctul de vedere al creatorului de conținut) între YouTube,

Instagram și TikTok ca platforme de comunicare, din punctul tău de vedere?


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


MP: YouTube e o platformă pe care intri atunci când ai ceva timp de omorât, te pasionează un subiect pe care vrei sa-l explorezi mai adânc sau îți place să te uiți la video-uri scurte, ușor de digerat. 

Instagram e “acasă” pentru toată lumea, acolo intri să vezi ce se întâmplă, să postezi ce faci și să vezi lucruri din aria ta de interes. 

Pe TikTok intri atunci când vrei să râzi și să te simți mai bine, fără să faci un commitment de timp, pentru că poți oricând să ieși de pe platformă, video-urile fiind de maximum un minut. 

TG: Cum ai făcut trecerea de la un om oarecare la postura de influencer? 

MP: Mi-am dat seama că se întâmplă treaba asta atunci când a trebuit să aleg între viața de student și un job full time de creator de conținut, pentru că nu mai aveam timp de amândouă. A fost un pas greu de făcut, dar m-am întors în România ca să clădesc în continuare ceva ce construisem fără să-mi dau seama.  

TG: Cu ce vine la pachet această titulatură? (Mă refer atât la strategie, cât și la responsabilități.) 

MP: Îmi e greu să răspund într-o propoziție. Vine la pachet cu mult mai mult decât pare din afară. Vine la pachet cu nopți nedormite, un program haotic, sărbători și zile de naștere când n-ai timp de ele, presupune o viață fără greșeli, pentru că greșelile ar putea însemna sfârșitul carierei, presiune socială… Dar vine și cu multe lucruri bune: exprimarea liberă a creativității, un stil de viață activ și spontan în mod constant, business trips, oameni noi tot timpul, perioade în care simți că n-ai un job pentru că faci totul din plăcere și venituri pe măsura eforturilor.  

TG: Ce i-ai spune unui părinte care se ia cu mâinile de cap când vede că al său copil e absorbit de online și refuză să citească, de exemplu? 

 MP: Să-l ducă la librărie și să-l lase să își aleagă singur cărțile!  

TG: Crezi că viața din online e viață pe bune? 

MP: Cred că noi toți afișăm în online ce vrem să creadă oamenii despre noi și nu ceea ce suntem, de fapt. Cred că e imposibil să arăți pe social media cine ești tu cu adevărat, indiferent cât de mult ai posta. Noi, oamenii, ajungem să-i cunoaștem pe cei din jurul nostru, așa cum sunt ei, de fapt, abia după ani de zile. Cum am putea să cunoaștem pe cineva din niște materiale cosmetizate postate pe internet?!  

TG: Ce pot învăța bun copiii în online? 

MP:  Internetul este un ocean de informație pentru cei ce sunt dispuși să-l vadă. Putem să învățăm orice, din online, în ziua de azi. Dar ca să știm ce ne dorim să învățăm, ar trebui mai întâi să ne cunoaștem pe noi înșine. Există și cursuri online de dezvoltare personală pentru asta!  

TG: Care sunt riscurile când copiii își mută mare parte din atenție asupra rețelelor de socializare? 

MP:  Greu de zis. N-am copii. Dar, dacă aș avea, aș face tot posibilul să-i îndrum către content și creatori de content family friendly și aș monitoriza constant ce urmăresc.  

TG: Ce crezi că avea celebritatea de acum 20 de ani (televiziune, cinematografie) diferit față de celebritatea pe care ți-o aduce online-ul? 

MP: Cred că era pusă pe un piedestal, înainte. Între timp, oamenii au început să vadă că și celebritățile trăiesc și respiră același aer, pe același pământ, doar au un job diferit. Acum poate nu mai câștigă respectul publicului atât de ușor, pentru că lumea a aflat că oricine ar putea să fie online famous, doar că n-a descoperit nimeni, încă, misterul pentru care nu suntem cu toții așa! Ei, dar lăsați: omenirea evoluează și o să începem să avem cu toții milionul de urmăritori pe Instagram… 

TG: Crezi că e mai autentică admirația pe care o câștigi prin forțele tale decât cea pe care ți-o asigură prezența la televizor, de exemplu? (luam drept vedete persoanele pe care ni le servea televizorul, în online e diferit: alegi). 

MP:  Cred că vremurile se schimbă și noi odată cu ele.  

TG: Cum ți-ar schimba viață dacă, să zicem, de mâine n-ar mai există Internet? Ce ai face? Ce ai pierde? Ce ai câștiga? 

MP:  Aș pierde legătura directă cu sute de mii de oameni, mi-aș pierde vocea pentru moment și una dintre sursele mele de venit. N-aș mai putea să-mi recuperez relația cu oamenii care mă urmăresc, însă o voce aș putea să-mi creez prin filme sau la TV. Sursa de venit mi-o vor asigura skill-urile pe care le-am deprins în cei patru ani de social media. Aș câștiga mai mult timp pentru mine și viața liniștită pe care mi-am dorit-o mereu, în munți, la bătrânețe, doar că puțin mai devreme.  

TG: Ce vor să consume oamenii online? 

MP: Tot ce e nou, amuzant și controversat.  

TG: Crezi că televiziunea va mai rezista sau devine anacronică? 

MP: Cred că va mai rezista, dar va trebui să se adapteze, așa cum au făcut, de exemplu, cei de la Aleph News. Sunt prezenți în mediul online, și-au adaptat formatele pentru device-urile smart în regim live, își urcă tot content-ul pe Internet ca să fie accesibil întotdeauna, iar toate astea pentru că sunt mai mult decât o televiziune, sunt un post de social television

TG: Te desprinzi vreodată de telefon? Dacă da, când și de ce?

MP: Când sunt cu familia sau cu iubitul meu, am momente destul de lungi în care nu mă ating de telefon. Mai am și zile în care lucrez intens pe laptop, îmi dau telefonul pe modul de noapte și nu mă ating de el până nu termin ce am de făcut. 

TG: Cât de mult trebuie să muncești ca să ai succes în online? Nu seamănă cu un job clasic, nu?

MP: E complet diferit. Dacă vrei să ai succes în mediul online și să te menții relevant, trebuie să renunți la viața socială. Trebuie să muncești în fiecare zi, de dimineața până seara, fără weekend-uri sau sărbători. Eu nu am putut să o fac în mod constant, m-a consumat prea tare. Dar știu oameni care pot și sunt fericiți cu asta. 

TG: Ce sfat le dai tinerilor care speră să aibă, la rândul lor, succes în online? (percepția este că e simplu, chiar e atât de simplu?)

MP: Nimic nu e simplu și ușor în viață. “Simplu” e pentru leneși. Dacă vor succes, în orice domeniu, au nevoie să fie pasionați și să muncească fără limite până obțin ce-și doresc. 

TG: E un mediu în care te propulsează mai degrabă disciplina sau flerul?

MP: N-am cunoscut influencer-i disciplinați până acum. Dar, cu siguranță, majoritatea sunt carismatici, relatable sau “frumoși”, după standardele societății. 

TG: Ce faci când obosești? Ai voie să te oprești? Ce riști când te oprești?

MP: Da, asta e partea proastă. Nu te oprește nimeni să iei câte pauze vrei tu, dar consecințele se simt destul de rău. O pauză nu e niciodată o pauză nevinovată, e o pauză cu mustrări de conștiință, în care ai un breakdown și un gol creativ în minte și suflet pe care nu poți să-l umpli, pentru că simți prea multă vină pentru că nu creezi nimic și stai degeaba, iar oamenii o să uite de tine dacă nu te ridici acum din pat. Și cum vrei să apari așa pe story?! 

TG: Cum te vezi peste 20, 30 de ani? Ce ți-ar plăcea cel mai mult să faci?

MP: Să fiu scriitoare. Să trăiesc la munte, într-o cabană superbă, cu mulți câini, copii și un soț iubitor căruia să-i placă mult mâncarea! 

Citește și:

21 de fraze banale din 2020 care n-ar fi avut nici un sens înainte

De ce dezvoltarea personală este benefică pentru femei

Author(s)

  • Ruxandra Rusan

    Jurnalist, editorialist Thrive Global România

    Ruxandra Rusan a lucrat în presa scrisă, radio, televiziune și, mai nou, în online. Este practician NLP și pasionată de psihologie. A avut ocazia să intervieveze personalități din diferite domenii și să învețe de la fiecare câte ceva. Crede că fiecare încercare prin care trecem ne ajută să ne vindecăm de ceva care ne apasă sufletul. Este și mama unui adolescent, iar asta vine cu un proces interesant de redefinire.