În următoarele 5 minute vei afla:

– În ce situații ajută inteligența emoțională, în opinia lui Judith Kis.
– Cum se întorc spre companie investițiile (de timp și financiare) în wellbeing-ul angajaților.


Thrive România: Ce acțiuni concrete a întreprins organizația din care faceți parte pentru starea de bine a angajaților săi?

Judith Kis: Pentru noi, la Groupama, starea de bine a colegilor este o preocupare constantă. Punem mult preț pe comunicarea transparentă, pe a le oferi colegilor noștri informațiile de care au nevoie, și, la fel de important, solicităm în mod sistematic și continuu feedback-ul lor prin toate metodele și canalele posibile: discuții directe, chestionare de angajament, quick survey-uri, Intranet, platforme de comunicare internă.

Avem, deci, o abordare deschisă și sinceră în comunicare, la care se adaugă programele de well-being, consiliere psihologică și acces la programe de dezvoltare personală, acces la o bibliotecă mobilă,  numeroase evenimente online sau offline, webinarii și workshop-uri  pe teme diverse, de la nutriție, sport și sănătate, la călătorii, film și alte hobby-uri, posibilitatea de implicare în acțiuni de CSR ca voluntari sau ca ambasadori/organizatori.

TR: Cum se măsoară gradul de fericire al unui angajat și în ce mod se reflectă starea sa de bine în binele companiei?

JK: Nu cred că există o modalitate perfectă prin care să se măsoare cu suficient de multă acuratețe fericirea, asta pentru că acest sentiment în sine nu dispune de o unitate de măsură standard. Noțiunea de fericire este profund subiectivă, tocmai de aceea nici nu ne-am propus ca obiectiv fericirea, pentru că aceasta ar trebui mai degrabă să fie găsită de fiecare în parte, deopotrivă în lucrurile mărunte, dar și în cele importante, atât în viața privată, cât și în cea profesională. Ce ne-am propus, în schimb, este să dăm sens colegilor prin ceea ce fac zi de zi, prin conținutul muncii lor, prin atmosfera pe care o creăm la birou, prin misiunea companiei și prin cultura noastră și, nu în ultimul rând, prin micile surprize pe care le facem astfel încât să aducem un zâmbet pe buzele tuturor.

TR: ”Nimeni nu e de neînlocuit” este sintagma care guvernează, adesea, relația angajat-angajator. Este, oare, o premiză care motivează angajatul să facă performanță?

JK: Dimpotrivă. Aș spune că o relație angajat-angajator guvernată de această sintagmă nu va face altceva decât să creeze o stare de nesiguranță pentru angajat, de neîncredere în forțele proprii și în modul în care este privit. Pe termen lung, se va crea un cerc vicios, care va conduce mai degrabă la o lipsă de motivație, și nu la performanță. Sutele de colegi care sunt alături de companie de unul sau chiar două decenii stau mărturie faptului că au găsit siguranță, încurajare și oportunități de a se reinventa mereu, astfel încât să rămână performanți și motivați.

TR: Care sunt calitățile umane pe care le cultivați în companie?

JK: Chiar umanitatea este una dintre ele, acea empatie care este atât de importantă în relațiile dintre noi. Bineînțeles, cultivăm ideea de implicare, responsabilitate individuală, orientarea colaborativă, creativitatea și avem, în general, o abordare foarte deschisă. Echipa noastră este formată din oameni reali, cu atuuri, dar și cu imperfecțiuni. Ne țin împreună nu doar trăsăturile comune, ci mai degrabă o compatibilitate reală, nedisimulată.

TR: În ce situații ajută inteligența emoțională?

JK: În orice situație și orice interacțiune cu alți oameni. Inteligența emoțională înseamnă un bun control al emoțiilor, înseamnă capacitatea de a te automotiva, de a relaționa cu ceilalți, de a avea curajul să fii vulnerabil, de a spune ceea ce simți într-un mod asertiv. O persoană cu inteligență emoțională va ști cum să accepte un feedback negativ, va accepta critici constructive, se va înțelege mai bine cu colegii săi și se va gândi mereu la consecințele faptelor și deciziilor sale.

Dacă vorbim, de exemplu, despre un lider, inteligența emoțională este o calitate esențială, utilă atunci când vine vorba despre a înțelege ce-i motivează pe ceilalți, atunci când este necesară gestionarea unui conflict sau rezolvarea unor probleme complexe. 

TR: Cum se întorc spre companie investițiile (de timp și financiare) în wellbeing-ul angajaților?

JK: Tot ceea ce facem pentru wellbeing-ul colegilor se traduce ulterior printr-un angajament ridicat, prin retenție și prin performanță. Angajații își doresc nu doar un job, nu doar acces la instrumente de lucru, ci mai ales acces la un mediu care să-i inspire, să-i facă să fie mândri, acces la programe de dezvoltare personală și profesională, acces la consiliere emoțională, la echilibru în relația dintre job și viața personală.

TR: Cât costă o companie un angajat care experimentează burnout-ul?

JK: N-aș vorbi neaparat despre implicațiile unei astfel de situații, ci mai degrabă despre faptul că fiecare companie ar trebui să se concentreze, pe cât posibil, pe evitarea ei. Cred că, și în acest caz, ca în multe altele, este mai important să prevenim, decât să tratăm, pentru că impactul unei astfel de situații este semnificativ – de la pierderea unor competențe, chiar la pierderea unui angajat, și până la demotivarea celorlalți.

TR: Ce găsește un angajat în compania dvs. și vă simțiți mândră că-i puteți oferi?

JK: În primul rând găsește o companie care are în centrul acțiunilor sale oamenii. Găsește echilibru între job și viața personală, sprijin pentru dezvoltarea personală și programe de consiliere pentru sănătatea mintală. Găsește o cultură în care spunem lucrurilor pe nume și ne acceptăm așa cum suntem, cu bune și cu rele.

TR: Ce ați prefera să nu auziți la un interviu de angajare?

JK: Cred că o situație pe care un recrutor nu și-o dorește este cea în care candidatul nu este pregătit și nu cunoaște nimic despre compania la care intenționează să se angajeze. Lipsa de interes față de misiunea companiei și concentrarea exclusivă pe aspectele financiare fac parte, de asemenea, din aceeași categorie. Desigur, banii sunt un element important într-o relație cotractuală, însă dacă sunt singurul element de sprijin, se ajunge la o relație tranzacțională, care nu poate funcționa sanătos pe termen lung.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


TR: Cât de mult contează să vedeți că oamenii vin la birou cu zâmbetul pe buze, motivați și dispuși să dea tot ce au mai bun?

JK: Bineînțeles ca aceasta ar fi o situație ideală, însă este ușor nerealist să ne așteptăm ca oamenii să vină mereu cu zâmbetul pe buze la birou, mai ales dacă n-au apucat să-și bea cafeaua de dimineață. Ne bucură însă mai mult dacă, în timp ce sunt la birou, găsesc suficiente motive pentru a zâmbi, pentru a se simți bine în urma interacțiunilor avute cu ceilalți și pentru a se bucura de rezultatele obținute.

Judith Kis este Director Resurse Umane și Logistică în cadrul Groupama. Din acest rol, Judith dezvoltă și implemetează strategia de resurse umane a companiei, contribuie la dezvoltarea performanțelor individuale și organizaționale și coordonează activitățile de logistică și continuitatea afacerii (BCP). În cei peste 25 de ani de activitate, Judith a ocupat posturi de Director sau Manager Resurse Umane, PR Manager sau Project Officer în sectoare de activitate precum IT, telecom, FMCG, retail și servicii. A obținut o certificare postuniversitară și un master în managementul resurselor umane la Asebuss, respectiv SNSPA și și-a completat studiile cu un MBA în administrarea afacerilor la INDE-CNAM Paris, în 2009.

Citește și:

Corina Berekmeri, Director General Swarco Vicas: ”Oamenii au nevoie acută de atenție și sprijin”

Radu Panait, HR&Innovation Director TotalSoft: ”Este esențial ca oamenii să știe că liderii lor sunt capabili să suțină compania în vremuri dificile”

Author(s)

  • Crina Alexe

    redactor-șef Thrive Global România

    După 17 ani ca jurnalist la revista de modă și lifestyle ELLE România, în care a scris despre evenimentele culturale locale, cărți, modă, parenting, relații și destinații de călătorie și în care a intervievat mulți oameni interesanți, care i-au împărtășit poveștile lor pline de inspirație, Crina a decis că o schimbare este mai mult decât binevenită. Mai ales că rutina la locul de muncă este calea sigură spre plafonare, ca să nu zicem burnout. Așa că s-a alăturat echipei entuziaste de la Thrive Global România, alături de care speră să inițieze conversația pe plan local despre burnout și epuizare, despre cum pot fi ele combătute și, nu în ultimul rând, despre curajul de a ne accepta vulnerabilitățile. Așadar, trimiteți-i opiniile și sugestiile voastre pe aceste teme pe adresa [email protected] Keep thriving!