În următoarele 7 minute vei afla:

– De ce este important ca un lider să-și arate emoțiile față de membrii echipei sale. 
– Cum să-i integrezi pe noii-veniți în echipă, chiar și atunci când nu și-au întâlnit niciodată colegii. 


În ultimul an, multe lucruri s-au schimbat la locul de muncă, iar în calitatea mea de Head of People pot spune că n-am fost niciodată mai concentrată asupra incluziunii și empatiei. (Această funcție presupune mai multe sarcini decât are o persoană de la resurse umane, în mod obișnuit: evaluează munca oamenilor, recrutează, propune strategii pentru îmbunătățirea performanței angajaților și a condițiilor de muncă, plasează angajații în cele mai bune poziții conform abilităților lor etc, n. red.).

Oamenii au diferite nevoi, și aș vrea să empatizez pe cât de mult posibil cu fiecare dintre angajații din Front, compania mea la care lucrez. Unii dintre ei sunt părinți și au grijă de copiii abia născuți, alții sunt singuri în apartamentele lor și au nevoie de conexiune umană. În această eră a muncii de la distanță, un singur lucru este sigur: managerii trebuie să se concentreze pe empatie și pe incluziune, chiar dacă lucrează full-time de la birou, mai mult de la distanță sau în variantă hibridă. 

Stimularea empatiei într-un mediu de lucru hibrid 

Atunci când vine vorba să încurajez empatia în acest nou sistem de lucru hibrid, abordarea mea a fost să fiu cât mai incluzivă și atentă la experiențele pe care le are fiecare persoană. 

Munca este importantă, însă nu înseamnă totul. În calitatea mea de lider, îmi dezvolt strategia în așa fel încât să se potrivească cel mai bine echipei, din punct de vedere fizic și emoțional, indiferent de unde lucrează membrii ei. Iată câteva învățăminte pe care le-am deprins și câteva inițiative pe care le-am implementat pentru a ne adapta la evenimentele din ultimii doi ani. 

Arată-ți emoțiile în mod sincer

Una dintre lecțiile cheie pe care le-am primit anul trecut a fost aceea că liderii trebuie să vorbească despre experiențele lor și să nu-și ascundă  emoțiile. Mathilde Collin, CEO, ne-a încurajat să susținem asta. „În calitatea ta de lider, dacă-ți arăți vulnerabilitatea în fața echipei, chiar dacă societatea sau opiniile populare ar putea să-ți spună să te ții tare, e posibil să construiești o echipă în care să ai mai multă încredere, o echipă mai empatică”, spune ea. 

Conectează-te personal cu subordonații direcți 

Atunci când a început pandemia, echipa noastră de management a avut o ședință în care s-a discutat în ce fel era nevoie să se schimbe relațiile cu echipele pe care le conducea fiecare, în aceste noi condiții. Știam că eram nevoiți să găsim modalități prin care să menținem cât mai puternică conexiunea personală. Așadar, am decis că, în fiecare discuție, ședință, întâlnire, înainte de a intra în miezul problemei, managerii trebuie să-l întrebe pe fiecare membru al echipei ce face și cum se simte. Că ar trebui să petreacă la orice ședință câteva minute în plus pentru a vorbi cu fiecare om în parte și, mai ales, să asculte. Poate că pare o idee simplistă, însă e una care chiar va conta pentru cineva care se luptă cu niște probleme. 

Fii un exemplu și ia-ți zile libere 

În această vară am decis să-mi iau două săptămâni de concediu. N-am făcut asta niciodată în cariera mea, dar am știut că am nevoie de o pauză. Am trimis un e-mail echipei în care le-am povestit despre asta și i-am încurajat să-și ia și ei câte o săptămână întreagă liberă, măcar din când în când. Am vrut să subliniez că e nevoie de un timp mai lung de odihnă, pentru că zilele libere luate sporadic îți oferă doar o perioadă mică de timp în care să te desprinzi de muncă și să capeți o perspectivă mai largă. A fost nevoie să dau eu prima un exemplu înainte ca echipa mea să facă la fel și să se simtă confortabil făcând asta. 

Susține părinții acordându-le flexibilitate 

Să lucrezi de acasă în timp ce ai grijă și de copii poate fi provocator, așa că ne-am dorit să fim siguri că dăm dovadă de grijă și că suntem flexibili, mai ales în cazul părinților. În ultimul an, am avut câteva întâlniri cu părinții care lucrează la Front și le-am spus să-și invite și copiii. Le-am reamintit că au sprijinul nostru și că niște copii care aleargă și apar uneori în timpul întâlnirilor virtuale e un lucru normal și natural. Am vrut ca ei să audă asta mai întâi de la mine, astfel încât să știe că liderii echipelor le sunt alături. 

Ajustează beneficiile oferite astfel încât ele să sprijine sănătatea și starea de bine a oamenilor

Noi am decis să începem să folosim Maven, un program construit astfel încât să ajute echipele să păstreze un echilibru între muncă și viața de familie și să ajute părinții să aibă grijă de sănătatea lor emoțională. Pentru toți angajații am început, de asemenea, să folosim Modern Health, un instrument de consiliere și life coaching. Vrem fapte, nu vorbe, și investim în lucruri care contează și care ne susțin angajații. 

Fii empatic în perioade nedrepte

Am remarcat că nedreptatea socială este tot mai prezentă în lumea de astăzi, așa că mi-am făcut un scop din a vorbi, personal, cu fiecare angajat care ar putea fi afectat. Atunci când a existat incidentul cu moartea lui George Flyod, am vrut să fiu prima persoană care ia cuvântul la întâlnirile noastre săptămânale, și am vorbit direct despre incidentul acela oribil. Am vrut ca fiecare angajat să știe că e OK dacă are nevoie de timp liber și că suntem aici să susținem fiecare persoană în orice fel putem. 

Grupurile noastre ERG (Employee Resource Groups – grupuri din interiorul organizațiilor al căror scop este să încurajeze existența unui loc de muncă mai divers și mai incluziv – n. red.) joacă un rol important acum; ele dau posibilitatea angajaților să aibă un spațiu deschis în care să discute despre evenimentele recente și să se sprijine unul pe celălalt. Cred că cel mai bun mod prin care-i poți face pe oameni să se simtă conectați este să-i faci să se simtă incluși într-o comunitate. Resursele umane pot face doar asta; conexiunea și sprijinul trebuie să vină din interior. 

Ne concentrăm asupra dezvoltării angajaților cu programul Lego 

Programul Lego este un program de training care urmărește dezvoltarea angajaților, efectuând acum o evaluare anuală a angajaților, în loc de una care urmărea dezvoltarea unui angajat pe o perioadă de un an de la momentul angajării (promovării) lui într-o anumită poziție. 

Și asta ne permite să facem niște evaluări mai clare, mai corecte; și, mai ales, această evaluare anuală ne permite să reflectăm asupra corectitudinii sistemului de promovare și compensare din perspectiva diversității. Cum au fost promovările comparativ între angajații femei / bărbați? Cum au fost retribuțiile financiare privite din perspectiva diversității? Și, pe măsură ce firma se dezvoltă, aceste numere vor fi tot mai importante. 

De asemenea, ne dorim să creștem comunicarea și feedback-ul. Pe lângă întâlnirile unu-la-unu din timpul săptămânii cu managerii, am adăugat niște întâlniri lunare dedicate feedback-ului, creșterii și dezvoltării carierei. În cele din urmă, avem și o evaluare anuală. Și asta oferă managerilor noștri 12 luni de conversații și feedback, care le oferă posibilitatea să ia cele mai bune și mai corecte decizii în ceea ce privește promovările și creșterile salariale. 


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Ajută-i pe noii veniți să se simtă mai degrabă conectați decât angajați primiți în echipă 

Încă din primele zile ale pandemiei, am mutat toată activitatea online. M-am asigurat atunci că managerii știu că modul în care distribuie sarcinile către angajați este o parte esențială a propriului lor succes. 

Cea mai dificilă provocare pentru ei a fost, în toată acea perioadă, să-i facă pe noii angajați să se simtă conectați. E mai dificil să spui „bună” sau să urezi „bine ai venit” cuiva care lucrează de la distanță decât ai face-o când sunteți într-un birou fizic. 

Aveam nevoie să fim mai atenți la nevoile celorlalți, așa că am decis să facem un grup unde oamenii puteau opta să se ofere să-i întâmpine pe noii veniți și să-i facă să se simtă bineveniți. De asemenea, am organizat întâlniri virtuale la cafea și prezentări la toate nivelurile, astfel încât să ne asigurăm că noii angajați pot întâlni oameni din afara echipei lor, așa cum ar fi făcut-o dacă eram la un birou fizic. 

Empatia este mai importantă ca niciodată

Fiecare persoană este diferită, și nu poți să faci presupuneri despre oameni și situația în care se află. E greu să cunoști în totalitate viețile celor cu care lucrezi, mai ales atunci când munca e una de la distanță. Cu toate aceste probleme de nedreptate socială, cu toate tulburările din lume și noul sistem de muncă hibrid, empatia este un lucru pe care ne sprijinim și pe care ne centrăm programele de resurse umane din toată lumea. Sperăm să continuăm să punem toate lucrurile la locul lor pentru a aduce empatia la un nivel și mai profund în toate sectoarele afacerii noastre. 

Citește și:

”Marea demisie” înseamnă o schimbare culturală majoră

Planurile de final de an care te vor transforma într-un lider mai bun

Author(s)

  • Ash Alexander

    head of people la Front

    Ash Alexander ocupă funcția de Head of People la Front, o companie de software pentru comunicarea cu clienții, care are peste 6.500 de clienți, incluzând Shopify, Dropbox, Hulu and Better.com. Misiunea Front este să îi ajute pe oameni să fie fericiți la muncă. Această misiune și produsele Front au ajutat echipe din întreaga lume să comunice și să colaboreze în moduri excepționale. Ash supervizează toate sectoarele care țin de oameni - incluzând Resurse Umane, Recrutare, DEIB, experiența la locul de muncă. Înainte de Front, Ash a avut poziții de lider la Airbnb și Box unde a învățat strategii despre cum poți construi experiențe incredibile pentru angajați, unele care să aibă o semnificație atât pentru companie, cât și la nivel individual.