În următoarele 3 minute vei afla:
– Cum își măsoară Alexandra Dimitriu succesul ca lider.
– Care este cea mai mare provocare pentru Alexandra din postura de lider într-o industrie atât de dependentă de oameni.
Thrive România: Care sunt calitățile unui bun lider care-l ajută să navigheze mai ușor prin aceste vremuri dificile pe care le traversăm?
Alexandra Dimitriu: Cred că empatia și un simț acut al realității înconjurătoare, în primul rând. Onestitate și asumare, mai ales dacă vorbim de situații dificile. O înțelegere profundă a responsabilității, care vine odată cu această poziție de lider. Consistența în acțiune și decizie. Nu în ultimul rând, flexibilitate și acceptarea schimbării.
TR: Care sunt valorile cele mai importante pentru tine ca lider?
AD: Am recunoscut, în mai multe rânduri, că sunt a people person. Pentru mine, această capacitate de a recunoaște și hrăni potențialul fiecărui membru al echipei este esențială. Îmi place să încurajez, îmi place să ofer încredere, îmi place să pun aripi peste spinări timide.
Un lider învață și te învață. Am citit undeva această frază și am reținut-o, pentru că sintetizează, în puține cuvinte, o calitate esențială a unui lider: dorința continuă de auto-depășire, de a fi mai bun, combinată cu darul de a “da mai departe”. Integritatea și autenticitatea sunt alte două valori extrem de importante pentru mine. Și ceva ce mi-e caracteristic: optimismul, gândirea în soluții.
TR: Cum sunt măsurate performanțele angajaților din compania / echipa ta?
AD: De ceva ani, avem un sistem de evaluare standardizat, la nivelul întregului grup din care fac parte.
Obiectivele fiecărui coleg sunt stabilite la început de an și se concentrează pe trei arii mari: Business Impact: inovează și contribuie la evoluția organizației; Team&Culture: promovează un mediu colaborativ, benefic pentru performanță; Personal Growth: demonstrează curiozitate și creativitate în căutarea excelenței personale.
TR: Care este cea mai dificilă parte sau cea mai mare provocare a misiunii tale de lider?
AD: Cele mai mari provocări ale unui lider sunt întotdeauna cuprinse în aria largă a talent management-ului. În special în perioade dificile și într-o industrie atât de dependentă de oameni, capacitatea de a inspira, de a ghida, de a corecta, de a motiva, dozate cu precizie infinitezimală, rămâne o provocare continuă pentru un lider asumat.
Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.
→ Săptămânal la tine în inbox.
TR: Cum îți măsori succesul ca lider?
AD: Pentru mine, succesul înseamnă să te trezești în fiecare dimineață cu bucurie. Bucuria noilor provocări și a unor noi oportunități. Ca lider, succesul înseamnă ca echipa ta să se trezească dimineața cu aceeași bucurie.
TR: Cum gestionezi momentele în care trebuie să iei și să comunici decizii nepopulare?
AD: Prost. Leadership-ul popular are multe avantaje, dar și dezavantaje. Și acesta este probabil dezavantajul principal, o rezistență la luarea și comunicarea unor măsuri neplăcute. Iau aceste decizii și le comunic, pentru că, rațional vorbind, reprezintă varianta corectă, dar vin la pachet cu multă uzură emoțională.
TR: Cum încurajezi dezvoltarea personală a angajaților în compania / echipa pe care o conduci?
AD: Cred că am norocul să lucrez într-o companie extrem de umană. De la CEO, la departamentul de resurse umane, la managing directors, toți se gândesc la binele și dezvoltarea personală a angajaților. Sunt extrem de multe programe disponibile, de la zona de coaching sau training dedicat, până la împlinirea unor visuri personale.
TR: Cum se întorc spre companie investițiile (de timp și financiare) în wellbeing-ul angajaților?
AD: În primul rând, se întorc în zâmbetele colegilor noștri. Iar o echipă fericită și împlinită pe plan personal este o echipă care face performanță, care se va diferenția, care rămâne loială companiei.
Alexandra Dimitriu deține rolul de Chief Media Officer Publicis Groupe Romania din mai 2019, lucrând în cadrul grupului de aproape 20 de ani. Alexandra și-a început cariera în Starcom, ca media planner pe contul P&G. Cariera ei a evoluat treptat în cadrul agenției, incluzând poziția de Head P&G AOR pentru Balcani, unul dintre cele mai provocatoare conturi media ale agenției; în 2012, Alexandra a devenit director general al Starcom, funcție deținută timp de șapte ani. În ultimii doi ani, în noua ei funcție de Chief Media Officer, Alexandra a coordonat activitățile tuturor brandurilor de media din Grup: Zenith, Starcom și Spark Foundry.
Citește și:
Crina Ilie, EMEA Leader Genpact: ”Putem avea totul în viață, dar nu în același timp”